انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴
«شکست‌ناپذیر» فیلمی به کارگردانی آنجلینا جولی، سرانجام اجازه نمایش در کشور ژاپن را به دست آورد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از آسوشیتدپرس، برخلاف تحریم قبلی ژاپن حالا سینمادوستان ژاپنی این امکان را پیدا می‌کنند تا با فیلمی که جولی در سال ۲۰۱۴ ساخت، چهره‌ای از جنگ را تماشا کنند.

«شکست ناپذیر» درامی جنگی است که در آن از اسرای آمریکایی در ژاپن تجلیل می شود. این فیلم با وجود مخالفت ناسیونالیست‌های ژاپنی سرانجام در این کشور به نمایش درمی‌آید.

تنها یک سینما در منطقه شیبویا اجازه دارد تا این فیلم را در ماه فوریه ۲۰۱۶ به نمایش درآورد.

این فیلم سال پیش در آمریکا و دیگر نقاط جهان به نمایش درآمد و در همان زمان فعالان جناح راست ژاپن با نمایش آن در کشورشان مخالفت کردند و مانع توزیع کنندگان داخلی برای نمایش فیلم شدند. سرانجام شرکت توزیع کننده این فیلم یعنی توهو-تووا اعلام کرد این فیلم را پخش نخواهد کرد.

این فیلم که اقتباسی از یک کتاب پرفروش زندگینامه‌ای است به زندگی زامپرینی قهرمان دو المپیک آمریکا می‌پردازد که به عنوان خدمه پرواز در جنگ جهانی دوم، هواپیمایش سقوط کرد و پس از ۴۶ روز سرگردانی در اقیانوس، به اسارت ژاپنی‌ها درآمد. رفتار خشونت آمیز فرماندهان ژاپنی با اسرا در این فیلم در مرکز توجه قرار گرفته است. این سرباز آمریکایی در سال ۱۹۴۳ اسیر شد و پس از تحمل ۲ سال اسارت، با پایان جنگ به کشورش بازگشت.

وقتی این فیلم اکران جهانی شد، فعالان جناح راست با ایجاد کمپینی آنلاین خواستار تحریم فیلم در ژاپن شدند. در این فیلم میاوی خواننده مشهور موسیقی پاپ از ژاپن در نقش زندانبانی بازی کرده که بعدا محکوم به جنایت جنگی شد. این در حالی است که در کتاب ژاپنی‌ها به آدمخواری نیز متهم شده‌اند، اما جولی این بخش را در فیلمش جای نداد.

آنجلینا جولی در آن زمان گفته بود این منصفانه است که ببینیم هر دو طرف در جنگ دست به چه اعمالی زدند و تجربه زامپرینی یک تجربه مستند است.

با این حال این تنها فیلم درباره ژاپن نبوده که جناح راستی‌های این کشور با اکران آن مخالفت کردند و سال ۲۰۱۰ فیلم برنده اسکار «خلیج» نیز که درباره شکار دلفین و نهنگ توسط ژاپنی ها است از اکران در این کشور بازماند. سرانجام آن فیلم نیز با تلاش مدافعان آزادی بیان، اجازه نمایش پیدا کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: