انتشار: ۱۶:۵۱ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴
فیلم «مریخی» با فروش 30 میلیون دلاری در 72 کشور جهان، فروش بین‌المللی خود را از مرز 200 میلیون دلار گذراند.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایسکانیوز، فروش 30/2 میلیون دلاری ساخته فضایی و جدید «ریدلی اسکات» مجموع فروش فیلم «مریخی» را در چهارمین هفته نمایش به بیش از 218 میلیون دلار ارتقاء داد.

این فیلم با حضور «متن دیمون» در نقش اصلی در هفته‌ای که گذشت 6/7 میلیون دلار در فرانسه فروخت و در صدر فهرست فروش سینماهای این کشور قرار گرفت و همچنین با فروش 4/5 میلیون دلاری در کره جنوبی، فروش خود را در این کشور آسیایی پس از سه هفته نمایش به 27/8 میلیون دلار رساند.

سینماهای انگلیس نیز 2/7 میلیون دلار برای «مریخی» فروختند تا این فیلم فضایی در چهارمین هفته نمایش در انگلیس به مجموع فروش 31/2 میلیون دلار دست یافته باشد.

فیلم «مریخی» طبق برنامه‌ریزی از تاریخ 25 نوامبر در سینماهای چین و از پنجم فوریه 2016 در ژاپن اکران خود را آغاز می‌کند.

فیلم «پل جاسوس‌ها» ساخته جدید «استیون اسپیلبرگ» محصول کمپانی «دریم‌ورکس» نیز در روزهای نخست اکران بین‌المللی‌اش توانست 5/1 میلیون دلار از محل سینماهای 23 کشور جهان کسب کند تا مجموع فروش خارجی خود را به 7/1 میلیون دلار رساند.

فیلم «قبیله» ساخته «پابلو تراپرو» نماینده سینمای آرژانتین که توزیع بین‌المللی آن بر عهده کمپانی «فاکس اینترنشنال» است، نیز در کشور آرژانتین 17 میلیون دلار فروخت و 900 هزار دلار نیز در دیگر بازارهای خارجی‌اش بدست آورد.

فیلم «حق رأی» با بازی «مریل استریپ» نیز با فروش 201 میلیون دلاری خود میزان فروش خود را در سینماهای انگلیس به 8/9 میلیون دلار افزایش داد.

در میان محصولاتی که کمپانی سونی مسئولیت توزیع بین‌المللی آن را در اختیار دارد نیز قسمت دوم انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا» موفق شد، در هفته‌ای که گذشت فروش 28/7 میلیون دلاری را از محل سینماهای 79 کشور جهان بدست آورد و فروش خارجی خود را در هفته پنجم اکران به 167/5 میلیون دلار ارتقاء دهد.

روس‌ها با 5/2 میلیون دلار، بهترین بازار خارجی «هتل ترانسیلوانیا 2» در این هفته بودند و سینماهای اسپانیا نیز 3/2 میلیون دلاری برای این انیمیشن به ارمغان آوردند.

اما فیلم ابرقهرمانی «مرد مورچه‌ای» محصول استودیو «مارول» در پانزدهمین هفته اکران خارجی خود 22 میلیون دلار از دو کشور بدست آورد و فروش خود در گیشه بین‌المللی را از مرز 314 میلیون دلار عبور داد.

«مرد مورچه‌ای» در دومین هفته نمایش خود 22 میلیون دلار در چین فروخت تا مجموع فروش خود را در این کشور آسیایی به 81 میلیون دلار برساند.

از سویی دیگر، انیمیشن «Inside Out» بااضافه کردن 4/4 میلیون دلار در 18 کشور جهان، فروش بین‌المللی‌اش را به رقمی بالغ بر 486 میلیون دلار رساند، این انیمیشن با فروش 28/3 میلیون دلاری در سینمای ایتالیا تاکنون پرفروش‌ترین فیلم سال 2015 در این کشور اروپایی بوده است.

فیلم «قله سرخ» ساخته جدید «گیلرمو دل‌تورو» نیز با اضافه کردن 7/8 میلیون دلار در 62 بازار خارجی، فروش کل خود را به 36/4 دلار افزایش داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: