انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴
کتابخوانی موضوعی است که این روزها با پایین بودن سرانه آن دغدغه خیلی از نویسندگان شده است.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ مهدی افشار مترجم در گفتگو با خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه گسترش مطالعه کتاب و ارتباط مردم به آن به فرهنگ جامعه بازمی گردد، گفت: در صورتی که حتی 100 یا 200 نفر هم به فایل‌های کمپین‌های مطالعه کتاب مراجعه کرده و از آن میان 10 تا 20 نفر کتاب را مطالعه کنند بر میزان کتاب‌خوانی تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: کاهش جذابیت کتاب‌ها یکی از دلایل مطالعه نکردن کتاب است همین امر سبب شده تا افرادی تحصیل کرده ما به جای مطالعه کتاب، به تماشای سریال و فیلم بپردازند.

این مترجم با اشاره به نبود تمایل تحصیلکرده‌ها به مطالعه کتاب‌هایی با محتوای مسائل روز بیان کرد: کتاب‌هایی علمی و آموزشی مخاطبان خاص خود را دارد و این افراد به دنبال کتاب‌های خود می‌روند.

آنچه در کمپین‌های کتاب‌خوانی باید عرضه شود،‌ کتاب‌هایی با موضوع ادبیات داستانی، جامعه‌شناسی و فلسفه است البته کتاب‌های فلسفی و جامعه‌شناسی بیشتر جنبه عمومی داشته باشد و در این کمپین‌ها در چکیده‌هایی از این کتاب‌ها روی سایت قرار داده شود.

افشار ادامه داد: باید چکیده‌ای از کتاب‌های فلسفی،‌ جامعه‌شناسی و ادبیات داستانی به گونه‌ای زیبا در سایت کمپین‌های کتاب‌خوانی قرار داده شود تا شوق مطالعه را در مخاطب ایجاد کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: