انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴
بازیگر آمریکایی رکورددار نامزدی‌های اسکار مریل استریپ به ریاست هیأت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم برلین 2015 برگزیده شد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از  آنا، ریاست هیأت داوران اعطا کننده خرس طلایی شصت‌و‌ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به خانم مریل استریپ، بازیگر آمریکایی فیلم های «شکارچی گوزن» و «بانوی‌آهنین» رسید.

به نوشته ورایتی، دیتر کاسلیک مدیر جشنواره برلین روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مریل استریپ یکی از خلاق‌ترین و چندوجهی‌ترین هنرمندان سینماست. ما برای نشان دادن اشتیاق خود به استعداد خارق‌العاده او، خرس طلای افتخاری سال 2012 را به عنوان دستاورد هنری یک عمر به او اهدا کردیم. من بسیار خوشحالم که او با آن تجربه هنری به برلین بازمی‌گردد و ریاست داوران بین‌المللی را بر عهده می‌گیرد.»

مریل استریپ، متولد 1949 در نیوجرسی است. او از 1977 با ایفای نقشی فرعی در فیلم «جولیا» به کارگردانی فرد زینه‌مان وارد حرفه بازیگری سینما شد. مریل استریپ در فیلم‌هایی مانند «شکارچی گوزن»، «سیلک‌وود»، «خارج از آفریقا»، «انتخاب سوفی»، «بانوی‌آهنین»، «شیطان پرادا می‌پوشد»، «اقتباس»، «شک» و «آگوست در اوسیج کانتی» بازی کرده و سه بار برنده جایزه اسکار شده که دو بار برای بازی در نقش اصلی و یک‌بار برای ایفای نقش مکمل بوده است. او نامزد 16 جایزه اسکار دیگر نیز شده و رکورددار نامزدی جوایز بازیگری در تاریخ جوایز آکادمی اسکار است.

مریل استریپ تاکنون چندین بار مهمان جشنواره فیلم برلین بوده است. او در سال 1999 دوربین برلیناله را اهدا کرد و در سال 2003 به‌طور مشترک با جولین مور و نیکول کیدمن برای فیلم «ساعت‌ها» جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر جشنواره برلین را نصیب خود کرد. او در سال 2006 با فیلم «همدمی در خانه میان چمنزار» رابرت آلتمن در بخش مسابقه برلین حضور داشت و جایزه افتخاری دستاورد هنری یک عمر این جشنواره را نیز در سال 2012 دریافت کرد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، مریل استریپ پس از اعلام این خبر با اعلام «هیجان‌زده» شدن خود گفته که مشتاقانه در انتظار انجام این وظیفه است، اما «مسئولیت اعصاب‌خردکنی است، چون من هرگز پیش از این رئیس هیچ‌جا نبوده‌ام و امیدوارم به پای داوران برجسته و متشخص سال‌های گذشته برسم. برای این افتخاری که به من داده‌اند، سپاسگزارم.»

شصت‌و‌ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در فاصله روزهای 11 تا 21 فوریه 2016 (22 بهمن تا 3 اسفند) در پایتخت آلمان برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: