انتشار: ۱۷:۵۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان مرکزی گفت: 20 میلیارد ریال اعتبار استانی برای آغاز عملیات اجرایی طرح منطقه نمونه گردشگری دره گردو اراک اختصاص یافت.
به گزارش تابناک فرهنگی ، مهدی زندیه وکیلی روز یکشنبه در نشست ساماندهی دره گردو افزود: همچنین اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال نیز از محل شهرداری اراک تا پایان سال جاری به این طرح اختصاص می یابد.
وی بیان کرد: طرح تفصیلی پروژه دره گردو باید تا پایان آبان ماه جاری تکمیل و به تصویب رسیده و عملیات اجرایی آن آغاز شود چرا که در غیر این صورت فرصت کاشت نهال برای امسال هم از دست می رود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی بیان کرد: عملیات پاکسازی و لایروبی رودخانه گردو و تامین روشنایی آن آغاز شده و تدوین طرح تکمیلی نیز همچنان در دست بررسی کارشناسان، سرمایه گذار، مشاور طرح و شهرداری است.
وی ادامه داد: استفاده مداوم کوه پیمایان و طبیعت گردان از دره گردو، توجه شهروندان اراکی به این منطقه و موقعیت مناسب آن برای ورزش های زمستانی و همگانی مهمترین دلایل ساماندهی این منطقه است.
وی بیان کرد: ساماندهی دره گردو در چندین مرحله برنامه ریزی شده که از سمت شمال تا روستای نظم آباد و از سمت غرب تا تخت سادات منطقه کرهرود ظرفیت پیشروی دارد.
زندیه وکیلی بیان کرد: فعالیت های تجاری و تفریحی، خدمات مذهبی و بین راهی، ساخت مجموعه فرهنگی و خانه هنرمندان شهر اراک، مجموعه بازی کودکان و ایجاد امکانات ورزش های فضایی و مهیج، موتورسواری، دوچرخه سواری، آفرود( زمین مسابقات موتور کراس و خودورهای شاسی بلند) ، باغ مجسمه مشاهیر استان مرکزی و شهر اراک، کانون گردهمایی ورزش همگانی و مجموعه پذیرایی در طرح جامع دره گردو در نظر گرفته شده است.
دره گردو یک منطقه نمونه گردشگری است که با وسعت ۱۰۰ هکتار در جنوب شهر اراک قرار دارد و از آب و هوای مناسب، طبیعت بکر و مسیر دسترسی آسان برخوردار است و دلیل نامگذاری این منطقه وجود روستای گردو و همچنین درختان بسیار گردو در این دره است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: