انتشار: ۱۸:۱۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴
اکبر امینیان مدیرکل پشتیبانی وزارت امور خارجه کشور گفت: اگر شهرداری تهران موافقت کند از خرید تعدادی از آثار سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران استقبال می‌کنیم.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، اکبر امینیان در حاشیه بازدید از هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران با ابراز خرسندی از برپایی این رویداد هنری، اظهار داشت: امسال برای اولین بار از این سمپوزیوم بازدید کردم. برپایی این رویداد هنری گام بلندی است که شهرداری برای ارتقای فضای شهری و هنر مجسمه سازی برداشته است بنابراین باید در این زمینه به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به اهمیت حضور شهروندان در این رویداد بزرگ هنری تصریح کرد: در حالی که شهرداری برای ارتقای هنر مجسمه‌‎سازی و زیباسازی شهر سرمایه‌گذاری کرده است اما هنوز تعداد بازدیدکنندگان از این سمپوزیوم محدود است.

امینیان همچنین گفت: اگر شهرداری موافقت کند وزارت امور خارجه نیز برای خریداری تعدادی از این مجسمه‌ها استقبال می‌کند. از این طریق سایر ارگان‌ها هم برای اعتلای هنر مجسمه سازی با شهرداری همراه می‌شوند.

وی با بیان اینکه هنر مجسمه‌سازی در سایر کشورها از جایگاه والایی برخوردار است، اظهار داشت: در کشورهایی چون آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و اروپای شرقی برای مجسمه و مجسمه‌سازان اهمیت زیادی قائلند این در حالی است که خوشبختانه با اقدامات اخیر شهرداری تهران شاهد گام‌های موثری برای اعتلای هنرمجسمه سازی هستیم.

لازم به یادآوری است نمایشگاه آثار خلق شده در هفتمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران تا پایان آبان ماه در محوطه برج میلاد برپاست و عموم علاقمندان می‌تواند به صورت رایگان همه روزه با حضور در سایت سمپوزیوم از این مجسمه‌ها دیدن کنند. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: