انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴
گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی متنوع از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.
به گزارش تابناک فرهنگی ، نمایشگاهی از نقاشی‌های عبدالحمید قدیریان با عنوان «آسمان حسین» افتتاح خواهد شد. در این نمایشگاه 14 اثر رنگ روغن در موضوعات عاشورایی به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه «آسمان حسین» تا 30 مهرماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار هر روز از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نمایشگاه گروهی عکس ویژه ماه محرم در نگارخانه فرهنگسرای گلستان همزمان با آغاز این ماه برگزار می‌شود. در این نمایشگاه عکس‌های داوری‌شده‌ی 15 هنرمند عکاس از میان 148 نفر انتخاب شده‌اند تا نشانگر سوگواران حسینی و آیین‌های عزاداری در کشور با نگاهی هنری و از درون لنز دوربین‌ها باشند.

در این نمایشگاه، 30 عکس هنری و خبری ویژه محرم در ابعاد 50×70 سانتی‌متر از هنرمندان عکاسی مانند محمدجواد علمی‌نیا، هانیه ابراهیمی، علیرضا حجازی، باران لمعانی‌پور، عطیه معینی‌مهر، فاطمه پورهدایت، ساحل زینالی، ملیکا خسروآبادی، عاطفه دمیرچی، سانیا موسی، شقایق ابراهیم‌پور، مهدیه مسعودی، سولماز اسدی، سیما سلطانی و هنرمند نوجوان 13 ساله مهدی رضازاده رونمایی می‌شود.

نمایشگاه عکس ویژه محرم از 23 مهرماه تا 7 آبان‌ماه از ساعت 9 تا 18 در فرهنگسرای گلستان واقع در میدان هلال احمر، نگارخانه گلستان برای عموم علاقه‌مندان برپاست. این نمایشگاه به سرپرستی محمدجواد علمی‌نیا و با همکاری «خانه فیلم و هنر ایرانیان» برگزار می‌شود.

نگارخانه لاله

در آستانه‌ی فرارسیدن ماه محرم پایگاه عکس «چیلیک» نمایشگاهی گروهی از آثار عکاسان را با عنوان «عین عاشورا» برگزار کرده است. این نمایشگاه دربرگیرنده‌ی 72 قطعه عکس از لحظه‌های ناب و روضه‌های تصویری است که با مشارکت بیش از 60 عکاس از مضامین حماسی، عرفانی و عاطفی سوگواران حضرت امام حسین (ع) و یارانش در مناسبت‌هایی مانند تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی ثبت و ارائه شده‌اند.

نمایشگاه گروهی عکس «عین عاشورا» از 22 مهر تا 20 آبان‌ماه، هر روز به‌جز ایام تعطیل از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 19 در نگارخانه «لاله» به نشانی ضلع شمالی بوستان لاله در خیابان فاطمی میزبان علاقه‌مندان است.

همچنین بخش دوم این نمایشگاه که منتخبی از آثار برتر عکاسان استان‌های کشور است، از 25 مهرماه در نگارخانه «مریم» به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان استاد نجات‌اللهی شمالی، بوستان حضرت مریم(س) برپا خواهد شد.

گالری شهر کتاب فرشته

16 هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز آثار خود را در نمایشگاهی با عنوان «نشانِ بودن» به‌نمایش می‌گذارند.

علیرضا آمدی، امیر آذر، مهروز بلادی، کیوان بیرانوند، علیرضا بی‌پروا، شکیبا پرورش، فائزه پورکمالی، مهسا خیرخواه، لیلا سبیانی، نیلوفر صالحی، حسن عزیزی، محسن فولادپور، امیر کبیرنژاد، هادی محبعلی، محمد مروستی و سمانه معیری هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند که آثارشان را با موضوع «بودن» به‌نمایش می‌گذارند.

نمایشگاه «نشانِ بودن» از 24 مهر تا 12 آبان‌ماه از 11 تا 20 در نگارخانه شهر کتاب فرشته پذیرای هنردوستان خواهد بود.

موسسه فرهنگی هنری صبا

مجموعه‌ای از آثار نگارگری، گل و مرغ، تذهیب و نقاشی‏‌های ایرانی بهزاد بزرگی و شاگردانش به‌نمایش گذاشته شده است. این مجموعه شامل 128 اثر از بهزاد بزرگی، هنرمند و مدرس باسابقه نقاشی ایرانی و نفر برگزیده گل و مرغ کشور و 50 اثر برگزیده از شاگردان او است که در تکنیک‌های آبرنگ و گواش، ورق طلا، سوخت روی چرم و پتینه و در قاب‏‌های متنوع نقاشی ایرانی از تذهیب، گل و مرغ و نگارگری و نیز آثار تلفیقی با نقاشی مکتب اصفهان ارائه شده است.

نمایشگاه «به گذشته‌‏های لاجوردی تکیه می‏‌کنم» در نگارخانه «لرزاده» و «فرشچیان» موسسه صبا به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری حنا

نمایشگاه آثار تجسمی «کبریت‌های نیم‌سوخته» با آثار 28 هنرمند در زمینه هنرهای نقاشی، تصویرسازی، حجم، ویدئوآرت و عکس افتتاح شده است.

«کبریت‌ها نیم‌سوخته» سوژه‌ای اجتماعی را دنبال می‌کند. در اینجا کبریت به مثابه یک انسان است و مثل انسان یک‌بار فرصت زندگی دارد و اکنون باید بداند در این مسیر، زندگی‌اش را صرف چه کاری بکند و این موضوعی است که برای هر کس متفاوت است.

این نمایشگاه تا 30 مهرماه (به‌جز پنجشنبه‌ها) از ساعت 16 تا 20 در گالری «حنا» به نشانی خیابان دولت، ابتدای بلوار کاوه، خیابان اخلاقی شرقی، جهان‌تاب، بیگلرپور شرقی، شماره 19 میزبان علاقه‌مندان است.

فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه نقاشی‌های رخساره میرکریمی با به‌نمایش درآمدن 16 اثر افتتاح شده است. این هنرمند متولد 24 بهمن 1350 و دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است.

نمایشگاه نقاشی‌های میرکریمی در گالری 2 فرهنگسرای نیاوران از 17 تا 24 مهرماه از ساعت 10 صبح میزبان علاقه‌مندان است.

گالری گلستان

گالری «گلستان» از 17 مهرماه میزبان مجموعه جدیدی از نقاشی‌های علیرضا اسماعیلی با عنوان «درخت» است.

در این نمایشگاه 35 تابلو در ابعاد مختلف به‌نمایش گذاشته می‌شوند. نقاشی‌های این مجموعه با تکنیک‌های اکریلیک روی بوم و پاستل و مداد رنگی روی مقوا خلق شده‌اند.

نمایشگاه یادشده تا جمعه 23 مهرماه در گالری «گلستان» به نشانی دورس، خیابان کماسایی، شماره 34 ادامه خواهد داشت.

گالری هپتا

کوروش ادیم، امیر علیمی و اشکان تیرداد در یک نمایشگاه، اتفاق تلخی را که برای درخت‌های توت یکی از مناطق تهران افتاده است، به‌نمایش گذاشته‌اند.

در نمایشگاه «دیستوپیای توتستان» عکس‌هایی از یک توتستان در منطقه‌ای از شمال تهران که توسط صاحبان آنجا سوزانده شده‌اند با نگاهی زیست‌محیطی به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا 24 مهرماه از ساعت 16 تا 21 در گالری هپتا به نشانی پاسداران‌، اختیاریه جنوبی‌، رازقی شمیرانی‌، شماره 30 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری شکوه

نمایشگاه نقاشی‌های حمید پوربهرامی با عنوان «سالیان گم» با نماهایی از شهر آبادان افتتاح شده است.

پوربهرامی در این نمایشگاه 13 اثر رنگ روغن روی بوم را در معرض تماشای عموم گذاشته که ابعاد کوچکترین آن‌ها 100 × 100 سانتی‌متر و بزرگ‌ترین آن‌ها 300×140 سانتی‌متر است. این نمایشگاه با نمایشگاه‌گردانی محمدرضا سلطانی برگزار شده است.

نمایشگاه نقاشی‌های «سالیان گم» از 17 تا 28 مهرماه در گالری «شکوه» به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ١٩ برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این نمایشگاه دیدن کنند.

گالری دفینه

نمایشگاه «رنگ، بوم، معماری» با نمایش 25 اثر هنری از هنرمندان داخلی و خارجی در گالری «دفینه» افتتاح شده است.

این نقاشی‌ها متعلق به گنجینه‌ رنگ و نقش مؤسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان هستند. یکی از نکات قابل توجه این نمایشگاه، نمایش دو تابلوی نقاشی آبرنگ از آدولف هیتلر و مربوط به قرن 19 میلادی است.

در نمایشگاه «رنگ، بوم، معماری» آثاری از اوژن فلاندن، سرگئی کولسنیکوف، مهدی تائب، اسمعیل آشتیانی، گارسیا رودریگز، پی زومر، کرک، یرواند نهاپطیان، هوشنگ سیحون، ماکرولاکیس، آتشزاد، جی.فن گلدرن، ته نت و آدولف هیتلر به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از 13 تا 27 مهرماه در گالری «دفینه» به نشانی خیابان ولیعصر، ابتدای بلوار میرداماد، کوچه دفینه، میزبان علاقه‌مندان است.

گالری مس‌نگار

نمایشگاه گروهی «آثار نفیس هنرمندان قلم‌زن ایران» با هدف نکوداشت بزرگان قلم‌زنی ایران و تحسین هنرمندان جوان برپا شده است.

در این نمایشگاه گروهی که به مدت دو هفته‌ ادامه خواهد داشت، آثار بسیار نفیس و نادری از هنرمندان نامدار و استادان بزرگ این هنر دیرین، در کنار آثار باشکوهی از چند هنرمند جوان خلاق و پراستعداد به‌نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه گروهی «آثار نفیس هنرمندان قلم‌زن» تا 30 مهرماه در گالری «مس‌نگار» به نشانی تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری شماره 5 میزبان علاقه‌مندان است.

موزه عکسخانه شهر

نمایشگاهی از پرتره‌های ۲۸ هنرمند اثر «فخرالدین فخرالدینی» که شامل ۲۸ قطعه عکس سیاه و سفید ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر از چهره‌های هنرمندان در رشته‌های هنری مختلف است، به‌نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۴ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۸ به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، نبش میدان بهار شیراز، موزه عکسخانه شهر مراجعه کنند.

گالری راه ابریشم

نمایشگاه آثار کامبیز درمبخش با عنوان «لطفا لبخند بزنید» برپا شده است. 30 کاریکاتور، 34 فریم عکس و تعدادی از آثار آرت‌ورک (عکس نقاشی) درمبخش در این نمایشگاه روی دیوار گالری رفته است.

این نمایشگاه در واقع مجموعه‌ای از سه نمایشگاه است که در آن، مجموعه‌ای از آثار این هنرمند در حوزه‌های مختلف و با موضوع مشترک عکاسی به‌نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «لطفا لبخند بزنید» از 27 شهریور تا 30 مهرماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «راه ابریشم» به نشانی بلوار کشاورز، بین خیابان قدس و وصال، شماره 210، طبقه 4 میزبان علاقه‌مندان است. این گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری پردیس ملت

سومین نمایشگاه نقاشی «جوانان پیشرو» با ادای احترام به قربانیان «فاجعه منا» در گالری پردیس ملت گشایش یافته‌ است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه تا هشتم آبان‌ماه هر روز از ساعت 11 تا 21 به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبه‌روی کردستان، طبقه منفی 2 مراجعه کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: