انتشار: ۲۱:۰۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴
هنرمند نگارگر گفت: هنرهایی مانند نگارگری وتذهیب هنری بومی است که نیازمند توجه بیشتر است.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ امیر حسین آقا میری روز سه شنبه در گفت و گو باخبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا اظهار داشت: تفکر ایرانی و اسلامی در هنری مانند تذهیب و نگارگری به وضوح دیده می شود و جا دارد که مسوولین کشورمان بیش از پیش به این هنر توجه کنند.
آقامیری در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه نگارگری عروه الوثقی در حوزه هنری افزود: در این نمایشگاه 40 اثر نگارگری به نمایش گذاشته شده که مضامین آن برگرفته از قصص قرآن کریم است. طواف، رزق و روزی، خلقت، حضرت یوسف در چاه، حضرت اسماعیل، هابیل و قابیل، قیامت، حضرت ابراهیم، حضرت موسی در آب، یوسف و زلیخا نام آثاری هستند که به نمایش در آمده است.
وی خاطر نشان کرد: اولین تابلوی من در این زمینه سوره قیامت بود که آن را در سال 73 کار کردم و در سال 74 در دوسالانه نگارگری رتبه اول را کسب کردم. بعد از آن بیشتر کارهایی که کشیدم قرآنی بوده است.
وی با بیان اینکه خلق هر تابلو حدود شش ماه طول می کشد، گفت: هنرمندان نگارگر کشورمان در این زمینه زحمات زیادی متحمل می شوند اما متاسفانه آن طور که شایسته است به این هنر توجه نمی شود.
وی در ادامه افزود: به نظر می رسد هجمه ای از غرب وجود دارد و پول های هنگفتی به حراجی های هنری تزریق می شود که هنری را که خودشان تبلیغ می کنند مورد توجه قرار دهند باید هوشمندانه در مقابل این هجمه ها عمل کرد و اجازه نداد هنرمندانی که در زمینه هنرهای اسلامی و ایرانی کار می کنند، دلسرد شوند.
نمایشگاه عروه الوثقی از 4 تا 13 آبان ماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان برای بازدید از این آثار می توانند از ساعت 9 تا 18 (به جز روزهای تعطیل و پنج شنبه ها) به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: