انتشار: ۰۲:۱۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: 450 گردشگر خارجی از کشورهای مختلف اروپایی از عزاداری مردم دارالعباده یزد و مناطق تابعه آن دیدن کردند .
به گزارش تابناک فرهنگی مصطفی فاطمی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در گفتگویی با ایرنا گفت: میزان گردشگران خارجی که امسال از عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی استان یزد دیدن کردند در مقایسه با سال گذشته تا چهار و نیم برابر افزایش نشان می دهد .

وی ادامه داد: گردشگران خارجی با حضور در تکایا ، مساجد و حسینیه ها با فرهنگ محرم و برنامه های خاص تاسوعا و عاشورای حسینی و فلسفه نهضت حسینی آشنا شدند .

معاون گردشگری استان یزد خاطر نشان کرد: حضور 450 گردشگر در برنامه های عزاداری محرم حسینی در یزد در سال های اخیر بی سابقه است و نوعی رکورد محسوب می شود .

فاطمی گفت: به منظور توجیه گردشگران در خصوص ماه محرم و عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) علاوه بر توزیع جزوات و بروشورهای مناسب توسط کارشناسان نیز مطالب لازم ارائه شده است .

وی افزود: یکی از برنامه های مهم بخش گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد راه اندازی تور گردشگری مذهبی است که در طول سال پیگیری می شود .

این مسول خاطر نشان کرد: راه اندازی تورهای مذهبی با حضور ایرانگردان نیز جزو برنامه های مهمی است که سالانه صورت می گیرد .

فاطمی بر تداوم فعالیت های فرهنگی و گردشگری برای معرفی آداب و رسوم مذهبی این استان در قالب تورهای مختلف تاکید کرد .

استان یزد دارای شش هزار اثر تاریخی و فرهنگی و همچنین بخاطر صبغه مذهبی و فرهنگی مردمان آن و فعالیت های مذهبی به حسینیه ایران شهرت دارد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: