انتشار: ۱۵:۵۲ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴
کارشناس حفاظت و مرمت آثار تاریخی،فرهنگی گفت: حفاظت و مرمت آثار سفالین پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی که به همراه 16 آزمایشگاه و کارگاه در دولت قبل تعطیل شده بود، راه اندازی شد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از  ایرنا، فاطمه علیمیرزایی افزود: پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی، در رویکردی جدید در حال راه اندازی دوباره کارگاه ها و آزمایشگاه هایی است که به دلیل انتقال پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به شیراز در دولت قبل تعطیل شده بودند.
وی اضافه کرد: بخش حفاظت و مرمت آثار سفالین پس از بازیابی امکانات قبلی و تجهیز مجدد، آمادگی ارایه خدمات پژوهشی، اجرایی و آموزشی به تمامی بخش های خصوصی و دولتی، دانشجویان و علاقمندان به این گرایش را دارد.
به گفته این کارشناس، این خدمات در قالب انجام مطالعات فن شناسی، آسیب شناسی و مرمت آثار سفالی است.
علیمیرزایی تصریح کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ارایه خدمات می توانند با بخش خدمات آزمایشگاهی و امور آموزشی از طریق پرتال پژوهشکده به آدرس www.rcccr.ir مراجعه کنند.
انتقال پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به شیراز در دولت سابق (سال 1389) باعث تعطیلی 6 کارگاه سفال، فلز، پارچه، کاغذ، تزیینات وابسته به معماری و نقاشی و همچنین 10 آزمایشگاه شیمی، متالوگرافی (فلزشناسی)، پتروگرافی (سنگ شناسی)، سالیابی ترمولومینوسانس، فرسودگی زیست محیطی، میکروسکوپی، پرتونگاری اشعه ایکس، کروماتوگرافی گازی - طیف سنجی زیرقرمز، طیف سنجی فلورانس پرتوایکس وپراش سنجی پرتوایکس پژوهشکده حفاظت و مرمت بناهای تاریخی –فرهنگی شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، تاکنون 10 آزمایشگاه مورد اشاره و کارگاه های سفال، فلز، پارچه و کاغذ راه اندازی شده و کارگاه نقاشی نیز در حال راه اندازی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: