انتشار: ۱۸:۰۲ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
نشست مشترک مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی- فرهنگی کشور و معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با هدف بررسی کمّی و کیفی اجرای پروژه‌های ملی در آذربایجان شرقی و بسترسازی برای تعامل پیوسته بین مدیران اجرایی آذربایجان شرقی برگزار شد.
 به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایسنا ، «محمدرضا کارگر»، مدیرکل امور موزهها و اموال منقول تاریخی - فرهنگی، موفقیت سیاست‌های کلان در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی را منوط به تغییر نگاه مردم نسبت به این بخش از فرهنگ و تاریخ کشور عنوان کرد و افزود: ارتقاء آگاهی از هویت تاریخی موجب انسجام و همبستگی برای حفاظت از این داشته‌های فرهنگی می شود.

وی تبریز را شهری با توسعه همگون توصیف کرد که مقتدرانه به حرکت خود در مسیر توسعه ادامه می‌دهد و تعصب و غیرت‌مندی مردم این شهر برای حفاظت از داشته‌های تاریخی در کنار تلاش برای توسعه، الگویی برای سایر شهرها است.

وی قدمت یک شهر را عامل ارزشمندی برای هویت تاریخی آن دانست و افزود: تبریز از نظر تاریخی یکی از با هویت ترین شهرهای کشور است.

مدیرکل امور موزه‌های کشور با تصریح اهمیت جایگاه موزه‌ها در عصر کنونی گفت: توسعه به معنی ساخته شدن شهرهای جدید نیست، ارزشمندی و توسعه یک شهر در قدمت، تاریخ، بنیادهای فرهنگی و هویت آن خلاصه می‌شود و در این میان موزه‌ها، عامل و محصول توسعه هستند.

وی موزه را راه ارتباطی نسل فردا با تاریخ و هویت گذشته دانست و اظهار کرد: موزه‌ها در خدمت مدیریت شهری برای توسعه فرهنگی هستند.

«کارگر» با بیان اینکه در حال حاضر دو پروژه ملی، موزه منطقه‌ای و موزه فرش در تبریز در حال احداث است، گفت: در حق تبریز کم لطفی شده و تعداد بیشتری از پروژه‌های ملی در حوزه میراث فرهنگی در این شهر مورد انتظار بود که خوشبختانه به سرعت در حال جبران این کمبود هستیم.

مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی - فرهنگی کشور بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از میراث فرهنگی تاکید کرد و گفت: همه مردم و ادارات باید خود را در این زمینه سهیم بدانند؛ چراکه همه ما در یک جهت و مسیر گام بر می داریم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: