انتشار: ۲۱:۴۳ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ در روزهای اخیر مردم محله «حسن کیف» کلاردشت شاهد فعالیت بولدوزرها برای ساخت جاده در تپه بزرگ و زیبای سنگی هستند که با استفاده از تعطیلات پایان هفته روند تدریجی حذف این تپه گردشگری را کلید زده است.

تپه سنگی از تپه‌های زیبا و مشرف‌به محله حسن کیف کلاردشت است که در روزهای اخیر تلاش برای جاده‌سازی دران آغازشده است و به‌این‌ترتیب شاهد از بین رفت طبیعت بکری دیگر در منطقه خواهیم بود.

اهالی محله حسن کیف کلاردشت با ابراز نگرانی از ساخت جاده در این تپه زیبا و گردشگری خواستار تلاش مسئولان برای پیشگیری از این اقدام شدند و به اعتقاد آن، جاده‌سازی در تپه سنگی کلاردشت سبب از بین رفتن بزرگ‌ترین چشم‌انداز طبیعی و سنگی شهرستان می‌شود.

 هرچند در روزهای گذشته اهالی منطقه تجمع‌هایی را برای جلوگیری از جاده‌سازی در تپه سنگی کلاردشت انجام داده‌اند اما به نظر می‌رسد، دست‌اندازی به عرصه‌های طبیعی و گردشگری به شیوه‌های مختلف شیوع یافته است.


 .یکی از اهالی کلاردشت در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تخریب و احتمال ساخت‌وساز غیرقانونی در تنها پارک بزرگ سنگی طبیعی وبکر در محدوده شهر کلاردشت گفت: متأسفانه با استفاده از تعطیلات پنجشنبه و جمعه جاده‌سازی را شروع کرده‌اند.

شجاع سلیمان پور رئیس شورای شهر دوره سوم کلاردشت نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در ارتباط با پارک سنگی گفت: این تپه سنگی حدود ۷۵ هکتاری وسعت دارد طی صورت‌جلسه‌ای در دوره شورای سوم تحویل شهرداری کلاردشت شد تا به‌عنوان پارک سنگی مورداستفاده عموم قرار گیرد.

وی افزود: به همین خاطر بیش از ۷.۲ هکتار از این پارک سنگی که قرار بود در قسمتی از آن برای فرهنگیان منطقه مجتمع مسکونی ساخته می‌شد با زمینی دیگر معاوضه شد.

درحالی‌که پدیده جاده‌سازی در بزرگ‌ترین چشم‌انداز طبیعی کلاردشت در حال انجام است، مسئولان شهری از این اقدام اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.


شهریار غفاری رئیس شورای شهر کلاردشت نیز با ابراز بی‌اطلاعی از تحرکات جاده‌سازی شهرداری گفت: من هم از این‌وآن شنیده‌ام و درحال پیگیری موضوع هستم.

اما حجت‌الاسلام حسین مقیسه امام‌جمعه کلاردشت در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر حراست از منابع ملی و محیط‌زیست گفت: با شنیدن خبر جاده‌سازی در بزرگ‌ترین تپه و چشم‌انداز طبیعی منطقه نگران شدم.

وی تصریح کرد: امیدوارم مردم و مسئولان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری به حفظ محیط‌زیست توجه کنند.

پدیده جاده‌سازی در بزرگ‌ترین چشم‌انداز طبیعی کلاردشت درحالی‌که است که فرماندار شهرستان نیز در پیگیری خبرنگار مهر با اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع وعده تا مسئله را پیگیری کند.

جاده‌سازی در سکوت مسئولان کلاردشت، بزرگ‌ترین چشم‌انداز طبیعی شهرستان را می‌بلعد اما مردم منطقه طی طوماری از استاندار و دستگاه قضایی خواستار برخورد و جلوگیری از تخریب منابع ملی و محیط‌زیست شدند
جاده‌سازی در سکوت مسئولان کلاردشت، بزرگ‌ترین چشم‌انداز طبیعی شهرستان را می‌بلعد اما مردم منطقه طی طوماری از استاندار و دستگاه قضایی خواستار برخورد و جلوگیری از تخریب منابع ملی و محیط‌زیست شدند.

عطاءالله قبادیان از مفاخر مازندران و ایران و عضو نخبگان علمی اتریش نیز درباره بحران‌های زیست‌محیطی و تخریب طبیعت بابیان اینکه بابیان اینکه در حال از دست دادن بسترهای زیستی و تولیدی هستیم، اظهار داشت: ما با یک بحران فاجعه‌بار زیست‌محیطی مواجه هستیم.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه طبیعت و محیط‌زیست با ساخت‌وسازها و تخریب‌ها، تعادل خود را ازدست‌داده است افزود: این امر سبب شده تا با بحران مواجه شویم.

وی پیشنهاد کرد تا درصدی از منابع طبیعی زیرزمینی کشور را به ساماندهی منابع طبیعی و زیستی اختصاص دهند تا بستر حیات و هستی مردم ایران امروز با چنین فاجعه‌ای روبرو نشود.   

به گزارش مهر، درحالی‌که طبق آمارها روند تخریب طبیعت و عرصه‌های طبیعی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مازندران کنترل و در برخی مناطق متوقف‌شده است اما برخی تلاش‌های قانونی یا غیرقانونی برای دست‌اندازی در عرصه‌های طبیعی، دور جدید تخریب را دامن خواهد زد.

گزارش :مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: