انتشار: ۱۸:۲۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: پروژه مرمت و احیای سردر باغ ملی که از اول آبان ماه آغاز شده است به استحکام بخشی و مرمت سازه های سقف اختصاص دارد.
به گزارش تابناک فرهنگی ، عیسی علیزاده با بیان اینکه مرمت، تثبیت و پاکسازی کاشی ها و آجرهای نمای مجموعه یکی دیگر از اقدامات سازمان در این حوزه است، افزود: این فعالیت ها براساس مطالعه، شناخت و آسیب شناسی نقوش و متون کاشی های از بین رفته صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه دفع رطوبت در پایه و پی سردر صورت گرفته است، ادامه داد: برای شناخت بهتر از وضعیت فتوگرامتری (اندازه گیری اشیاء از روی عکس ) صورت گرفته است که با این اقدام می توان نقوش از بین رفته را بهتر احیا کرد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه مرمت اتاق بالای سر در و تبدیل آن به فضای فرهنگی از جمله برنامه ریزی های پیش بینی شده برای سردر باغ ملی است، اظهار کرد: علاوه بر اینکه درب اصلی سردر نیز احیا و مرمت خواهد شد.
به گفته وی این فعالیت ها با همکاری و کارشناسی میراث فرهنگی صورت گرفته و بیش از 6 ماه طول مرمت و احیای کامل این سردر طول خواهد کشید.
علیزاده با اشاره به اینکه با توجه به نواقص نورپردزای سابق، نورهای سردر خاموش شده است، عنوان کرد: داربست ها به گونه ای در محل نصب شده است که عبور و مرور معمول در میدان را دچار مشکل نکند.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه مرمت سردر باغ ملی در راستای برنامه های سازمان و ارتقا کیفی و احیای بافت تاریخی منطقه 12 صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: مرمت و احیای سردر باغ ملی همسو با اتفاقات میدان مشق و در راستای بهبود بخشی به این فضا صورت می گیرد.



نماد تهران قدیم مرمت و احیا می شود
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: