انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
یک کارشناس امور هنری مجموعه ای از 500 دستگاه دوربین عکاسی تاریخی ارزشمند را در مشهد جمع آوری کرده است.


 به گزارش تابناک فرهنگی ؛ این مجموعه دار هنری روز یکشنبه در این خصوص گفت: در این چارچوب تاکنون حدود 300 دستگاه دوربین عکاسی کوچک، 50 دوربین فانوسی و پایه دار و 90 پروژکتور از شهرهای مختلف کشور جمع آوری کرده ام.
وی قدمت برخی از این دوربینها را 100 سال ذکر و بیان کرد: در بین آثاری که جمع آوری شده برخی دوربینها متعلق به افراد بسیار شاخص است.
این کارشناس امور هنری گفت: هرچند مکاتبه های بسیار زیادی در این حوزه انجام شده اما تاکنون موزه ای در این بخش اختصاص داده نشده است.
وی افزود: اگر زمینه قرار گرفتن این آثار در یک موزه اختصاصی فراهم شود قطعا می تواند علاوه بر جذب گردشگر زمینه سود اقتصادی را نیز فراهم می کند، هرچند در این زمینه بخش خصوصی به دلیل هزینه های بسیار زیاد توان ورود را ندارد.
محمدزاده ادامه داد: از نوجوانی به جمع آوری این مجموعه پرداخته ام لذا مجموعه دوربینها و پروژکتورهای موجود شناسنامه دار بوده و برای جمع آوری آنها چندین میلیارد ریال هزینه شد.
وی گفت: به دلیل ظرفیتهای موجود در مشهد این شهر نیازمند موزه اختصاصی سینما و عکاسی است تا آثاری اینچنینی در آن قرار گیرد.
این مجموعه دار در ادامه اظهار کرد: مجموعه کنونی که از سراسر ایران در مزایده های مختلف جمع آوری شده شامل عکسهای قدیمی از دوره پهلوی اول و قاجار و نیز مجموعه فیلمهای قدیمی و کاشیهای تخریب شده سردر خانه های مشهد است.


مجموعه ای از 500 دوربین عکاسی تاریخی در مشهد جمع آوری شده است
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: