انتشار: ۱۳:۳۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
یک هنرمند گرافیست زنجانی گفت: عرضه آثار نو در زمینه‌های مذهبی، لازمه جامعه هنری است که باید در این حوزه برای تبیین هرچه بهتر دین، آثار خوب و نویی ارائه دهیم.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ کاظم باقری‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار  ایسنا، در حاشیه نمایشگاه «مشق سرخ»، اظهار کرد:ترکیب خط و گرافیک موجب به وجود آمدن هنر باسبک جدیدی شده است که در نمایشگاه مشق سرخ برای اولین بار با موضوع عاشورا در معرض نمایش عموم گذاشته شده است.

وی افزود: خط در گرافیک نیز حضور دارد که بااستفاده از فونت‌های مختلف در کنار بافت، اثر گرافیکی ایجاد می‌کند که در این قسمت تلفیق همزمان شاخصه گرافیک و خوشنویسی با یک موضوع واحد موجب پدید آمدن آثار خوبی شده است.

باقری‌نیا تصریح کرد: گرافیک محصول زمان است و آثاری که ارائه می‌شود معطوف به یک تاریخ مشخصی است که به این موضوع در کتاب‌های تاریخ هنر اشاره شده است، ولی نکته قابل تاملی که می‌توان در این نمایشگاه به آن پی بود به‌کارگیری از موضوع مذهبی همچون عاشورا است که تاریخ مصرف را از گرافیک و خط می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: عرضه این آثار موجب می‌شود تا هیئت‌های مذهبی نیز بتوانند از آن استفاده کنند، چرا که برخی از آثار به دلیل استفاده سالیان چهره تکراری به خود گرفته است که باید برای خروج از دلزدگی باید کارهایی نویی عرضه شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: