انتشار: ۱۷:۲۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴
قطعه «خون خدا» با ترانه هادی اصحابی و آهنگسازی امیر حیدری به سبک سنتی در پنجمین روز از محرم به امام حسین تقدیم می‌شود.
به گزارش تابناک فرهنگی، علی اصحابی خواننده در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص قطعه «خون خدا» که به مناسبت ایام محرم روانه بازار می‌کند، گفت: قطعه «خون خدا» با ترانه هادی اصحابی و آهنگسازی امیر حیدری به سبک سنتی و در دستگاه‌های شور، اصفهان، دشتی و بیات اجرا شده است.

وی ادامه داد: این قطعه در پنجمین روز از محرم به امام حسین (ع)، تقدیم خواهد شد و در واقع داستانی از زبان این امام بزرگوار در رابطه با واقعه عاشورا را نقل می‌کند.

وی اظهار کرد: این اثر و آثار دیگری که در رابطه با امام رضا (ع) یا امام حسین (ع) ساخته‌ام، بر اساس علاقه و اعتقاد انجام دادم و به خاطر سفارش ارگان یا شخص خاصی نبوده است.

اصحابی ادامه داد: احساس می‌کنم در سال‌های 83 و 84 همکارانم آثار محرمی بیشتری تولید می‌کردند، حتی آلبوم‌هایی هم در این رابطه منتشر شد اما حالا نمی‌دانم چرا حضورشان کمرنگ‌تر شده است.

وی در ادامه مطرح کرد: مداحی محمود کریمی، سعید حدادیان و جواد مقدم را بیشتر گوش می‌کنم و تصور می‌کنم به روز اجرا شدن برخی مرثیه‌ها و مداحی‌ها مشکلی ندارد زیرا در این مورد هم باید جوان‌گرایی کرد. صحبتی از برخی مداحان شنیده‌ام که برای کارهایشان شاعر دارند و با آهنگسازان مشورت می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: