انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴
نمایشگاهی از پوسترهای عاشورا در دوکافه گالری فرهنگسرای نیاوران و تماشاخانه ایرانشهر به نمایش گذاشته می‏‌شود.
به گزارش تابناک فرهنگی، زهرا پاشایی گرافیست و جمع‎آوری کننده نمایشگاه پوسترهای عاشورا که از امروز در کافه گالری ایرانشهر و کافه گالری فرهنگسرای نیاوران به شکل همزمان افتتاح می‎شود درباره این نمایشگاه به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: این نمایشگاه منتخبی از پوسترهایی است که در نمایشگاه پوسترهای صلح به نمایش گذاشته شده است. هر سال نمایشگاه‎های بسیاری با عنوان پوسترهای عاشورایی برگزار می‎شود و از مجموعه‎هایی که در قالب نمایشگاه پوستر صلح برگزار شده آثار هنرمندان جوانی که کارهایشان از پختگی برخوردار است را برای این نمایشگاه اننتخاب کردیم و به همین دلیل بخش انتخاب یا سفارش آثار نداشتیم.

وی ادامه داد: برای این مجموعه ما به روی آثاری تمرکز داشتیم که با استفاده از عناصر بصری و نه تایپوگرافی به شکلی کاملا مستقیم با مخاطب ارتباط برقرار کنند و پیام رسانی آن تنها از طریق تصویرسازی و گرافیک باشد.

پاشایی درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه نیز اظهار کرد: نمایشگاه‌های هنرهای عاشورایی معمولا در مکان‏‌هایی مثل حوزه هنری برگزار می‏‌شود، این مکان‏‌ها مخاطب خاص و محدودی دارند و عموم جامعه با آثاری که در آنها به نمایش گذاشته می‏‌شوند برخوردی ندارند به همین دلیل تصمیم گرفتیم نمایشگاهی از پوسترهای عاشورایی را در دو کافه گالری که مخاطبان بسیاری هر روز در آنها حضور دارند برگزار کنیم.

این هنرمند گرافیست افزود: کارهای این نمایشگاه پیش از این تک نسخه بودند اما به دلیل آنکه نمایشگاه ما در دو مکان مختلف برگزار می‏‌شود، از هر اثر یک نسخه چاپ دیجیتال دوم تهیه کردیم و به این ترتیب کارها دو نسخه‏‌ای شده‏‎اند.

همچنین فریدون فربد مدیر هنری موسسه رهنما که در برگزاری این نمایشگاه همکاری داشته است نیز درباره فعالیت‏‌های این موسسه به هنرآنلاین گفت: موسسه رهنما، موسسه‏‌ای فرهنگی است که از 10 سال قبل فعالیت‎های خود را آغاز کرده است. بخشی از فعالیت‏‌های این موسسه به حمایت از برگزاری نمایشگاه‌هاست. با توجه به اینکه در ماه محرم قرار داریم به همراه کافه گالری تصمیم گرفتیم نمایشگاهی از پوسترهای عاشورایی برگزار کنیم که با همکاری خانم پاشایی 16 اثر برای این نمایشگاه انتخاب شد.

وی درباره اینکه چرا نمایشگاهی یکسان در دو مکان مختلف شهر برگزارمی‏‌شود نیز اظهار کرد: هر بخش از شهر مخاطبان خاص خود را برای رویدادهای فرهنگی دارد و زمانی که رویدادی تنها در یک بخش از شهر باشد معمولا همه مخاطبان امکان استفاده از آن را ندارند به همین دلیل ما این نمایشگاه را با آثاری یکسان و در دو مکان مختلف برگزار کردیم تا مخاطبان بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

در نمایشگاه "پوسترهای عاشورا" آثاری از امیر اصغرزاده، محمد افشار، رضا بختیارفرد، زهرا پاشایی، مهدی جوادی‌نسب، حمید وصفی، محمدحسین مجیدپور، علیرضا عسکری‌فر، سمیرا سیاوشانی و بهاره خباز به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه از 29 مهر تا 26 آبان در کافه گالری فرهنگسرای نیاوران به نشانی خیابان پاسداران، روبروی پارک نیاوران، خیابان فرهنگسرا، فرهنگسرای‌ نیاوران و کافه گالری ایرانشهر به نشانی خیابان ایرانشهر، پارک هنرمندان، تماشاخانه ‌ایرانشهر برگزار می‏‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: