انتشار: ۱۷:۳۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴
تصویربرداری تله فیلم آن روی سکه به کارگردانی و تهیه کنندگی حجت الاسلام امید آقایی با اخذ مجوز ساخت آغاز شد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا از مشاور رسانه ای تله فیلم آن روی سکه، در این تله فیلم هنرمندانی چون نفیسه روشن، شاهین جهانگیری، علی استادی، کیانوش گرامی، مهران ضیغمی، سعیده عرب، رضا توکلی، شهرام رزاقی و... ایفای نقش می کنند.
این فیلم روایت جوان کارمندی در حال خانه سازی است و شدیدا محتاج پول؛ سکه ای به او قرض می دهند تا مشکلاتش را حل و فصل کند که در اثر سهل انگاری سکه را از دست می دهد و ماجراهایی حول این سکه رخ می دهد.
از جمله عوامل این تله فیلم می توان به سیدعلی حسینی مجری طرح، سیامک مردانه برنامه ریز و دستیار اول کارگردان، مهتاب شهرآبی منشی صحنه و ایمان یزدی مدیرتولید اشاره کرد.
این تله فیلم چهارمین اثر است و وی همچنین در نظر دارد در صورت صدور به موقع مجوز ساخت، فیلم سینمایی غیرت را نیز به تهیه کنندگی محسن علی اکبری برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال بسازد.

**مستند نغمه های حسینی آماده نمایش شد
همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع)، فیلم مستند نغمه های حسینی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آماده نمایش عمومی شد.
این فیلم مستند 20 دقیقه ای به کارگردانی سعیدسلمان روغنی، روند نوحه‏سازی در هیات های مذهبی شهر یزد را مورد بررسی قرار می دهد.
به گفته کارگردان، هر سال اعضای امنای هیات های عزاداری با یک شاعر و آهنگساز مشورت می کنند و طبق نظرات آنها، ابتدا آهنگساز ملودی را می سازد و سپس شاعر با توجه به حال و هوای موسیقی، روی ملودی شعر می نویسد و در نهایت این قطعه ی مذهبی تنظیم و پخش می شود.
روغنی پیرامون تولید مستند نغمه های حسینی گفت: تصویربرداری این مستند از سال 91 آغاز شد و سه سال به طول انجامید تا آماده نمایش شود، زیرا زمان اندکی برای ضبط اجرای این نوحه ها وجود داشت؛ ضمن اینکه بازسازی فضای هیات و هماهنگی با افراد مسئول نیز کار مشکلی بود.
این مستندساز خاطرنشان کرد: تصویربرداری سکانس پایانی نغمه های حسینی با 4 دوربین در حسینیه بزرگ خیرآباد یزد و بسیار با شکوه صورت گرفت.

**اکران خواب است پروانه در گروه هنر و تجربه
فیلم سینمایی خواب است پروانه به کارگردانی مزدک میرعابدینی و تهیه کنندگی محمد احمدی در آینده ای نزدیک در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران خواهد شد.
فیلم سینمایی خواب است پروانه نوشته و کارگردانی مزدک میرعابدینی که محصول سال ۸۹ است و یک درام روانشناسانه به حساب می آید به زودی اکران خواهد شد.
خواب است پروانه داستان دکتر علی زمانی روانکاو است که هر سه ماه یکبار جلسات خود را با دوربین ضبط کرده تا از میان مراجعین جدیدش یک نفر را برای ادامه معالجات انتخاب کند. اما این بار برای انتخاب فرد دلخواه خود به مشکل بر می خورد.
این فیلم با مدت زمان ۶۴ دقیقه به بررسی رابطه روانکاو و مریض می پردازد که در مواقعی ممکن است جایشان با یکدیگر عوض شود. محمد احمدی تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارد.
مهران احمدی، فروغ قجابگلی، ساناز بیان، ساناز قطب، شقایق احمدی، مسعود مطلوبی، رضا مرتضوی، نسترن پیکانو و مزدک میرعابدینی در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

** تدارک برای پوشش زنده عزاداری های زنجان
مراسم بزرگ حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان از شبکه های استانی و سراسری پخش می شود.
مراسم عزاداری عزاداران حسینیه اعظم ، یکی از بزرگترین تجمعات عزاداری شیعیان جهان در مسیر 2.5 کیلومتری از حسینیه اعظم تا امام زاده حضرت سید ابراهیم (ع) در روز 8 محرم (30مهرماه) و همچنین عزاداری مردم مومن استان در قالب دسته عزاداری زینبیه اعظم از مسجد اعظم زینبیه تا امام زاده حضرت سید ابراهیم (ع) در روز 11 محرم (3 آبان) به صورت زنده از شبکه استانی و چند شبکه سراسری پخش خواهد شد .
صدا و سیمای مرکز زنجان امسال همچنین تصاویر دسته عزاداری هیات احمدیه زنجان را در روز 9 محرم (1آبان) ، تجمع بزرگ عزاداران شهر قیدار به عنوان نخستین تجمع بزرگ مردم این شهرستان را 9 محرم،دسته عزاداری هیات فاطمیون را 9 محرم ، هیئت عزاداری مکتب الزهرای زنجان را روز عاشورا و نماز وحدت ظهر عاشورا را بصورت زنده از شبکه اشراق پوشش می دهد .
به گزارش روابط عمومی صدا و سیما، این مرکز امسال از تجهیزات ویژه ای چون، دوربین پرنده،واحد سیار تلویزیونی،sng و کرین های تصویر برداری برای پوشش تصاویر این تجمعات و عزاداری ها استفاده می کند .
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: