انتشار: ۲۱:۰۸ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: طرح نذر خون همزمان با سراسر کشوربه مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین ( ع ) در این استان آغاز شد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ فاطمه السادات مهدویانی در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح برای نخستین بار با شعار نذر خون، تصمیم آگاهانه و اهدای مسئولانه، به منظور سهولت در خونگیری از مردم در ایام عزاداری سرو و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اجرا می شود.
وی بیان کرد: هر سال در تاسوعا و عاشورای حسینی پایگاه های انتقال خون این استان با ازدحام زیادی از جمعیت همراه بودند و بسیاری از افراد در این روزها موفق به اهدای خون نمی شدند.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه خون در مدت کوتاهی قابل نگهداری است اما مصرف همیشگی دارد عزاداران تا اربعین حسینی برای ادای نذر خون فرصت دارند
مهدویانی اظهار کرد: مراجعه برای اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی هرسال بسیار زیاد بوده اما بعد از این زمان تعداد اهدا کنندگان کم می شد.
وی گفت: اهداکنندگان خون می توانند در این مدت به مراکز خونگیری در استان مراجعه و برای نذر خون ثبت نام کنند تا در موقع تعیین شده از آنها خونگیری صورت گیرد.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی اضافه کرد: خونگیری در تاسوعا و عاشورای حسینی در دو پایگاه اراک و یک پایگاه در ساوه انجام می شود.
مهدویانی افزود: پایگاه انتقال خون خیابان راه آهن اراک در تاسوعا و عاشورای حسینی در دو نوبت صبح و عصر خونگیری می کند اما پایگاه انتقال خون ولی عصر (عج) و پایگاه ساوه تنها در نوبت صبح فعال هستند.
عضو هیات امنای هیات ابا عبدالله الحسین (ع) اراک نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نذر خون یکی از طرح های بسیار خوب است که قرار است عزاداران امام حسین (ع) خون خود را تا اربعین حسینی اهدا کنند.
ایمان مجلسی افزود: اجرای این طرح با استقبال عزاداران این هیات مواجه شده و مقرر شده تا اربعین حسینی بیش از 100 نفر از اعضای این هیات خون خود را اهدا کنند که گروه اول این اهدا عصر امروز انجام می شود.
515 نفر از مردم استان مرکزی سال گذشته در تاسوعا و عاشورای حسینی به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد از 451 نفر خونگیری انجام شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: