انتشار: ۱۷:۱۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴
جشنواره «تراپفست» که به عنوان بزرگترین جشنواره فیلم کوتاه جهان شناخته می‌شود، امسال به دلیل مشکلات مالی برگزار نمی‌شود.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ورایتی، دوره جدید جشنواره «تراپفست» به دلیل مشکلات مالی در سیدنی برگزار نمی‌شود.

این جشنواره که همواره جمعیتی مشابه کنسرت‌های راک را به خود جلب می کرد و قرار بود ۶ دسامبر برپا شود، امسال لغو شد.

جان پولسون مدیر فستیوال و بنیانگذار آن خبر لغو این جشنواره را اعلام کرد. او ابتدا در توییتر این خبر را اعلام کرد و بعد با صدور بیانیه‌ای با لحنی عصبانی خبر را در فیس بوک نیز اعلام کرد.

وی نوشت: با وجود شرایط سخت حمایت مالی و اسپانسرها، امسال قادر به حذب منابع مالی کافی نشدیم. این مدیر به مخاطبانش قول دارد تا در هفته‌های آینده بحث سرمایه گذاری را دنبال کند.

این جشنواره که ابتدا از یک کافه به نام «تروپیکانا» کارش را شروع کرد و اسمش را نیز از همین کافه گرفت و «تروپ‌فست» نامید، به سرعت به یک رویداد تاثیرگذار بدل شد و هر بار بیش از ۱۵۰ هزار نفر تماشاگر را به خود جلب می‌کرد. این جشنواره به تدریج راه خود را به کشورهای دیگر نیز باز کرد.

رسانه‌های استرالیایی خبر داده‌اند که پولسون اقدام قانونی علیه کمپانی مسئول مدیریت این رویداد را آغاز کرده است. رسانه‌های استرالیا نیز اعلام کرده‌اند پولسون امیدوار است بتواند با یک ماه تاخیر این جشنواره را در ماه فوریه به راه بیندازد.

تراپ‌فست بزرگترین جشنواره فیلم کوتاه جهان است و کارش را از سال ۱۹۹۳ آغاز کرد. این جشنواره هر سال در ماه دسامبر در سیدنی برگزار و به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی نیز پخش می‌شود. این جشنواره به شیوه‌ای متفاوت با دیگر جشنواره‌های فیلم و بیشتر شبیه کنسرت برپا می‌شود . فیلم‌هایی که کمتر از ۷ دقیقه باشند در این جشنواره و در فضایی عمومی به نمایش در می‌آیند.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: