انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
فیلم کوتاه «آغی» به نویسندگی و کارگردانی یوسف کارگر نامزد بهترین فیلم بخش نگاه نخست سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «دِنور» امریکا شد.
فیلم کوتاه «آغی» در جشنواره فیلم «دنور» آمریکا
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از  فارس، فیلم کوتاه «آغی» در ادامه حضورهای بین‌المللی به بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم معتبر «دِنور» امریکا راه یافت و به‌عنوان تنها نماینده ایران به رقابت خواهد پرداخت.

هر سال پنج فیلم از میان فیلم‌های کوتاه جشنواره برای کسب جایزه بزرگ بخش نگاه نخست انتخاب می‌شوند که امسال نام آغی در میان پنج نامزد دریافت این جایزه از کشورهای اسپانیا، آلمان، نپال و آمریکا دیده می‌شود.

بخش نگاه نخست که شامل فیلم‌های کوتاه، دانشجویی و نگاه نو است به‌منظور یافتن استعدادهای جدید درخشان در فیلم‌سازی و فراهم کردن زمینه‌های رشد آنان ایجاد شده است و جایزه آزادی جهانی را به برگزیده خود اهدا خواهد کرد.

برپایه این گزارش،جشنواره بین‌المللی فیلم دنور که توسط انجمن فیلم دنور برگزار می‌شود، از تحسین‌شده‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم مستقل جهان است و ویترینی برای ارائه آثار فیلم‌سازان بزرگ جهان محسوب می‌شود. امسال جشنواره دنور بر سینمای لهستان تمرکز خواهد داشت و بخش‌های جنبی دیگری چون سینمای لاتین، زن + فیلم و ... خواهد داشت.

جشنواره در این دوره 250 فیلم را در بخش‌های سینمای معاصر جهان، مستند، نگاه اول، کوتاه، انیمیشن و موزیک ویدئو و نیز فیلم‌نامه به نمایش می‌گذارد و بیش از 55000 بلیت در آن به فروش خواهد رسید.

سی و هشتمین دوره جشنواره از 4 تا 15 نوامبر در دنور امریکا برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: