انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴
کارگردان فیلم کوتاه رنگ خدا با اشاره به اینکه جغرافیای فیلم کوتاه با بلند متفاوت است، گفت: پس از ساخت فیلم بلند قطعاً دوباره به فیلم کوتاه بازمی گردم چراکه تاثیر فیلم کوتاه روی مخاطب خاص خود کم نظیر است.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، سینمای دفاع مقدس بهترین مجال برای بیان ارزش های ملی و دینی کشور است به شرطی که فیلمساز فارغ از نگاه سلیقه ای و با حفظ اصل امانت به بیان آنچه گذشته است بپردازد. در این بین شاید هیچ کارگردانی بهتر از آنکه جنگ را از نزدیک لمس کرده است، نتواند دفاع مقدس را روایت کند. عماد سلمانیان، کارگردان جنوبی که امسال با «رنگ آب» به جشنواره فیلم کوتاه تهران آمده است یکی از این فیلمسازان است.

**کمی از رنگ آب بگویید؟
- داستان پسری جنوبی است که با پدرش به ماهی گیری رفته اند. فیلم در زیر آب می گذرد و زبان فیلم زبان بدن و اشاره است.
فیلمبرداری در زیرآب تجربه ای متفاوت و البته دشوار است. مجبور شدیم برای رسیدن به ایده آل ذهنی در زیرآب فیلمبرداری کنیم. به دلیل اینکه آب شیرین سنگین است و فشار زیادی به بازیگر می آورد، برای فیلمبرداری آب های شور و زلال بوشهر را انتخاب کردیم. بازیگران نیز علی رغم سختی زیادی که این نوع فیلمبرداری وجود دارد، بهترین کار خود را به نمایش گذاشتند و در کل از فیلم راضی هستم.

**با توجه به اینکه انجمن سینمای جوان آبادان تهیه کننده بود به لحاظ مالی که پروژه به مشکل برنخورد؟
-نه خوشبختانه. هم برآورد هزینه ما حداقلی بود و هم انجمن به موقع پرداختی ها را به ما رساند به همین دلیل بدون مشکل مالی کار به اتمام رسید.

**چرا علی رغم نداشتن مشکل مالی باز هم از نابازیگر استفاده کردید؟
-فیلم کوتاه گیشه ندارد وبازیگر حرفه ای هم هزینه زیادی را به فیلم تحمیل می کند. فیلمبرداری پنج روز طول کشید و با توجه به شرایط سخت، بازیگر این فیلم شاهکار کرد.

**حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران چقدر برای فیلمساز مهم است؟
-این جشنواره با کیفیت بسیار خوبی برگزار می شود و بستر مطلوبی را برای کارگردانان فراهم می کند؛ البته مارکتینگ هم مهم است. بعضاً فیلمساز می تواند با سرمایه گذارهای خوبی در این جشنواره آشنا شود و مقدمات همکاری های آینده را با این افراد فراهم کند.

**فیلم کوتاه زمینه ورود به سینمای بلند حرفه ای را برای شما فراهم می کند؟
-در آینده فیلم بلند می سازم اما این بدان معنا نیست که فیلم کوتاه را تمرین فیلم بلند می دانم. این دو کاملاً با هم متفاوت هستند چون جغرافیای متفاوتی دارند. بعد از ساخت فیلم بلند قطعاً دوباره به فیلم کوتاه بازمی گردم چراکه تاثیر فیلم کوتاه روی مخاطب خاص خود کم نظیر است.
جشنواره فیلم کوتاه از امروز در تهران آغاز شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: