انتشار: ۱۸:۴۸ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴
آخرین آمار فروش فیلم‌های پدر آن دیگری، ماهی سیاه کوچولو، ارغوان، عاشق‌ها ایستاده می‌میرند و چهارشنبه 19 اردیبهشت اعلام شد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ در جلسه امروز 20 مهر ماه شورا مقرر شد فیلم‌های «پدر آن دیگری» در گروه استقلال،‌ «ماهی سیاه کوچولو» در گروه ماندانا، «ارغوان» به سرگروهی سینما کورش ،«عاشق‌ها ایستاده می میرند» در گروه اریکه ایرانیان و «چهارشنبه 19 اردیبهشت» در گروه آزاد اکران شدند.این فیلم‌ها از امروز 5 آبان ماه اکران خود را آغاز کردند.

آنچه که باید درباره این پنج فیلم بدانید در این گزارش آمده است.

محمد رسول الله (ص)
فیلم «محمد رسول الله (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی نیز از چهارشنبه چهارم شهریور ماه در سینماهای تهران و شهرستان‌ها و هم‌زمان در جشنواره مونترال اکران خود را آغاز کرد و تاکنون فروش فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) بیش از  12 میلیارد و 830 تومان فروخت.

در این فیلم علیرضا شجاع‌نوری نقش «عبدالمطلب» پدر‌بزرگ پیامبر (ص)، مهدی پاکدل «ابوطالب» عموی پیامبر (ص)، محسن تنابنده «ساموئل» تاجر یهودی، مینا ساداتی مادر پیامبر (ص)، ساره بیات، حلیمه و پانته‌آ مهدی نیا نقش «فاطمه بنت اسد» همسر ابوطالب را بازی می‌کنند.

تلاش «نهنگ عنبر» برای 7 میلیاردی شدن / آغاز اکران فیلم «محمد رسول الله (ص)» + فیلم

فیلم «محمد رسول الله (ص)» از محاصره مسلمانان در شعب ابی‌طالب آغاز می‌شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز می‌گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا 12 سالگی ایشان را در بر می‌گیرد. صحنه‌های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه‌های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش‌های فیلم است.

این فیلم با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می‌رسد.

قرار است اگر زمینه‌های مساعد جور شود قسمت‌های دو و سه این فیلم نیز ساخته شود و به بخش‌های دیگر زندگی پیامبر و آن زمان‌ها بپردازد.

فیلم «محمد رسول الله (ص)» با سه زبان انگلیسی، عربی و اردو نیز در سینماهای کشورهای دیگری غیر از ایران به اکران می‌رسد. 

در این پروژه عظیم و استثنایی که پر هزینه‌‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است، عوامل ایتالیایی در بخش‌های مختلف از جمله گریم، صدابرداری و... حضور دارند و حضور ویتوریو استورارو به عنوان فیلمبردار ایتالیایی که  تاکنون 3 بار موفق به کسب جایزه اسکار شده به چشم می‌خورد. لوکیشن این فیلم که در ایران و اطراف شهر قم ساخته شده طبق گفته کارگردان فیلم به مدت 30 سال قابل بهره‌برداری است که از نکات قابل توجه خواهد بود.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که فیلم محمد (ص) در اکران و گیشه و در دیگر کشورهای پخش‌کننده آن غیر از ایران موفق خواهد بود و مخاطبان شاهد فیلمی خوش ساخت و پر افتخار خواهد بود.


ارغوان
«ارغوان» سومین فیلم بلند سینمایی امید بنکدار و کیوان علی‌محمدی است که در اکران جدید قرار گرفت با 17 روز اکران در 21 سینما در تهران 167 میلیون تومان و در شهرستان با 12 سینما در 82 میلیون فروخت.
 
در این فیلم مهتاب کرامتی، مهدی احمدی، شقایق فراهانی،آزاده صمدی، الهام کردا، یاسمین پازوکی و با حضور نسیم ادبی، رابعه مدنی، مریم بوبانی و با معرفی مرتضی اسماعیل کاشی و بازیگر خردسال نیکی نصیریان به ایفای نقش می‌پردازند.

//// 
 
عوامل تولید فیلم «ارغوان» عبارتند از؛ نویسندگان: علی حیدری، امید بنکدار و کیوان علیمحمدی، مدیر فیلمبرداری؛ مرتضی صمدی، طراح چهره پردازی؛ سودابه خسروی، طراح صحنه؛ امیرحسین قدسی، طراح لباس؛ شیده محمودزاده، صدابردار؛ مهدی صالح کرمانی، عکاس؛ جلال حمیدی، مشاور رسانه‌ای؛ بیتا موسوی، مجری طرح ناهیددل‌آگاه و تهیه‌کنندگان امید بنکدار و کیوان علیمحمدی.
 
این فیلم داستان یک زن و مرد است که در شب مرگ یک موزیسین معروف،برخورد اتفاقی‌شان روی گذشته و آینده هردوی آنها تاثیر می‌گذارد.


پدر آن دیگری
«پدر آن دیگری» ساخته یدالله صمدی است که یدالله صمدی، حسين مهکام به صورت مشترک فیلمنامه آن را نوشته است در 17 روز اکران با 24 سینما در تهران 215 میلیون تومان و در شهرستان با 10 سینما 35 میلیون تومان فروخت.

بازیگران:حسين ياري، هنگامه قاضياني، بنفشه صمدي، مريم سعادت، افشين نخعي، رامونا شاه، سعيد کريمي،اکبر عبدي،جمشيد مشايخي، ثريا قاسمي، فريده سپاه منصور، شمسي فضل الهي، محمد ابهري، مهديار عزيزي، پارسا مشيري، سينا محمدي فر، آروند کريمي

////

خلاصه فیلم:
داستان این فیلم درباره جوانی به نام شهاب است که در بیستمین سالروز تولدش با دیدن عکس‌هایی از دوران کودکی، خاطرات آن روزها را از نظر می گذراند. او در دوران کودکی برای مقابله با بی توجهی خانواده و سرکوفت های پدرش مبنی بر این که خنگ است تصمیم می گیرد صحبت نکند. از همین روز تا سن مدرسه همگان گمان می بردند که شهاب خنگ و عقب افتاده است و قادر به تکلم نیست تا اینکه روزی مادربزرگ پی به راز شهاب می برد...

چهارشنبه 19 اردیبهشت
جلیلوند در اولین تجربه سینمایی خود دردسر یک آگهی روزنامه را دستمایه ساخت فیلمی سینمایی با نام «چهارشنبه 19 اردیبهشت» قرار داده است که تهیه کنندگی این فیلم را به صورت مشنرک علی جلیلوند و محمدحسین لطیفی بر عهده دارد.

این فیلم نیز با 17 روز اکران و 16 سینما در تهران 290 میلیون و 20 سینما در شهرستان 50 میلیون فروش داشت.

این کارگردان درباره دلایل ساخت فیلم «چهارشنبه 19 اردیبشت» می‌گوید: پیش از فیلمنامه این فیلم سینمایی روی فیلمنامه «چند ثانیه بیشتر» کار می‌کردم تا اینکه یکی از دوستانم محمدحسین اسکندرزاده پیش من آمد و رخدادی که برایش رخ داده بود تعریف کرد. از شنیدن ماجرا متاثر شدم و تصمیم گرفتم حادثه پیش آمده را به صورت فیلمنامه بنویسم که نگارش آن حدود 4 ماه و نیم به طول انجامید.

////

این فیلم سینمایی در ابتدا با نام «چهارشنبه 19 آبان» پروانه ساخت گرفت اما در نهایت با نام «چهارشنبه 19 اردیبهشت» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر و در بخش «نگاه نو» حضور دارد.

در فیلم سینمایی «چهارشنبه 19 اردیبهشت» به کارگردانی وحید جلیلوند بازیگرانی چون نیکی کریمی، امیرآقایی، شاهرخ فروتنیان، برزو ارجمند، آفرین عبیسی، سعید داخ، کتانه افشاری نژاد، میلاد یزدانی، سحر احمدپور، حشمت آرمیده و وحید جلیلوند حضور دارند.

در خلاصه داستان «چهارشنبه 19 اردیبهشت» آمده است: یک آگهی غیر متعارف در بخش نیازمندی های روزنامه همشهری، جمعیت کثیری را در روز مشخصی به خیابان می کشد. دخالت پلیس قائله را علی الظاهر پایان می دهد اما...

360 درجه
فیلم «360 درجه» ساخته سینمایی سام قریبیان در 37 روز نمایش در 22 سالن سینمایی در تهران 375 میلیون تومان و در شهرستان 110 میلیون تومان فروش داشت.

این فیلم که کارگردان آن فرزند فرامرز قریبیان بازیگر خوشنام سینمای ایران است بر اساس فیلمنامه ای از این کارگردان جوان ساخته شده است که به گفته وی، از متن هایی است که پس از حضورش در ایران نوشته و کاملا تحت تاثیر دیده ها و شنیده های خودش در ایران است.

فیلم داستان پسر جوانی با بازی میلاد کیمرام است که در آستانه ازدواج با همسرش درگیر یک ماجرای مواد مخدری می شود و به زندان می افتد. آزاد شدن وی از زندان پس از سه سال سرآغاز اتفاقات زیادی است که پای پلیس و مافیای مواد مخدر را پیش می کشد.

«محمد رسول الله» 9 میلیارد را هم رد کرد+ فیلم

میلاد کی مرام، امیر آقایی، ناصر آقایی، حبیب اسماعیلی، پریناز ایزدیار، میترا حجار، رضا رویگری، بهاره رهنما، حسین سلیمانی، مسعود فروتن، سام قریبیان، احسان کرمی، بابک کریمی، علیرضا محمدی، حامد مدرس ترکیب بازیگران این فیلم هستند.

از دیگر ویژگی های «360 درجه» این است که لوکیشن های متفاوتی دارد و حضور کوهیار کلاری در مقام فیلمبردار به حال و هوای فیلم کمک کرده است.

انیمیشن «شاهزاده روم» نوشته و ساخته‌ی هادی محمدیان، در حال حاضر تنها در 15 سالن تهران اکران شده است و تاکنون 163 میلیون تومان فروش کرده است.

جامه دران
فیلم سینمایی «جامه دران» اولین ساخته حمیدرضا قطبی از 20 آبان ماه به سرگروهی پردیس سینمایی زندگی اکران شده است و در 3 روز اکران با 13 سینما در تهران 62 میلیون و 500 هزار توامن فروخت. این فیلم سه اپیزودی که قصه محور است توسط سه زن روایت می شود. حمیدرضا قطبی، فيلمنامه جذاب و منسجم فيلم «جامه دران» را از ويژگي هاي فيلمش مي داند. «جامه دران» به مضامینی چون بی عدالتی های اجتماعی و طبقاتی و نقد رفتار فردی و کتمان حقیقت می پردازد. حمیدرضا قطبی پیش از این، فیلم های کوتاه و مستند زیادی مانند «زادگاه من» ، «ویلای اجاره ای» و ... ساخته است. پخش فیلم «جامه دران» بر عهده ی بشرا فیلم است.

جدیدترین آمار فروش فیلم‌های در حال اکران

فیلم «جامه دران» در بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. این فیلم دیپلم افتخار بهترین فیلنمامه اقتباسی را دریافت کرد و در بخش های بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نگاه نو جشنواره فیلم فجر سی و سوم، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود.

چهارشنبه خون به پا می شود
اولین تجربه فیلم بلند حماسه پارسا  در 3 روز اکران با 16 سینما در تهران 32 میلیون تومان فروش داشت. این فیلم یک تریلر اجتماعی – پلیسی است که بعد از صداگذاری موسیقی تیتراژ توسط سینا اشرفی نواخته می شود و عوامل تولید در صددند سال آینده فیلم را به اکران برسانند.

بازیگران این فیلم حامد بهداد، فرامرزقریبیان، حماسه پارسا، همایون ارشادی، محمدرضا فرد، مرجان قدوسی، سارا منجزی، مهران گل محمدی، احسان بذلی، اشکان نجاتی، تورج اصلانی ،پانیذ پارسا و… هستند.

جدیدترین آمار فروش فیلم‌های در حال اکران

عوامل این پروژه عبارتند از نویسنده و کارگردان : حماسه پارسا، مشاوران کارگردان : تورج اصلانی، فریدون جیرانی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: کاوه صباغ زاده، افشین رضایی ، منشی صحنه : سحر ضیایی، مدیرفیلمبرداری : تورج اصلانی، اجرای نور و حرکت : امیر محمدی ، رضا گل محمدی ،لابراتوار :استودیو بدیع، عکاس و تصویربردار پشت صحنه : نازنین تکیه، تدوین :سیاوش کردجان، موسیقی متن :افشین عزیزی،آرش عزیزی، طراح هنری : مجید میرفخرایی، طراح صحنه ولباس : زنده یاد شیرین شازده احمدی. طراح گریم : مهردادمیرکیانی، مدیر صدابرداری : نظام کیایی، صداگذار و میکس :رامین ابوالصدق، تهیه کننده : سید غلامرضا موسوی، محصول : رسانه فیلمسازان، سرمایه گذاران : محمدرضا فرد ، دکتر حق شعار، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای:نگین موسوی،مدیر تبلیغات:میثم معراجی.

باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: