انتشار: ۲۲:۵۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴
سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با حضور مدیران سینمایی کشور و 50 نفر از فیلم‌سازان و هنرمندان در جوار مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.
 به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایسنا، این جشنواره 19 آبان ماه جهت تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره) در جوار مرقد ایشان افتتاح می‌شود.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که با حضور مدیران سینمایی و خانواده انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، اهالی رسانه و فیلم‌سازان سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور خواهند داشت.

زمان حرکت به‌ سمت مرقد امام (ره) ساعت 10 صبح سه‌شنبه 19 آبان ماه، از مقابل ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران واقع در میدان آرژانتین، خیابان نوزدهم پلاک 9 است.

انیمیشن «دوشیزه ‌تاد» برنده نشان طلای جشنواره امریکا

پویانمایی «دوشیزه تاد» برنده نشان طلای جشنواره اسکار فیلم‌های دانشجویی امریکا، در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد.

این انیمیشن به مدت 12 دقیقه و 53 ثانیه، به کارگردانی «کرستینا یی» محصول سال 2013 انگلستان است.

بر اساس این گزارش، «دوشیزه تاد» درباره زنی جوان است که در سال 1909 رویای پرواز را در سر می‌پروراند، اما موانع بی‌شماری بر سر راه او قرار دارد. در این استاپ موشنِ موزیکال «دوشیزه تاد» را در مسیر واقعیت بخشیدن به رویایش و رسیدن به آسمان تعقیب می‌کنیم.

حضور انیمیشن موفق استریپی در جشنواره فیلم کوتاه تهران

فیلم پویانمایی «استریپی» که سابقه حضور در جشنواره‌های معتبر جهانی را دارد، در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شرکت گرده است.

این انیمیشن چهاردقیقه‌ای به کارگردانی بابک نکویی، به بیش از سی جشنواره بین‌المللی فیلم و انیمیشن همچون «انسی» فرانسه، «انماموندی» برزیل، «انیمست» رومانی، «ناتینگهام» انگلستان، «مانسترا» پرتقال، «لس آنجلس فیست» آمریکا، «اکسپو تونز» آرژانتین، «ایماجیناریا» ایتالیا، و «کلیک» هلند راه پیدا کرده است.

همچنین این پویانمایی در هفدهمین جشن خانه سینما در سه بخش بهترین فیلم، کارگردانی و فضاسازی نامزد دریافت جایزه و در بخش بهترین متحرک‌سازی برنده تندیس طلایی جشنواره شده است.

بر اساس این گزارش، این انیمیشن به مرحله نخست داوری انیمیشن اسکار 2016 راه پیدا کرده است و تا پایان سال میلادی به اکران خود در سینماهای امریکا ادامه می‌دهد.

انیمیشن «استریپی» داستان یک کارگر بی سر و صدا و سرکش را روایت می‌کند که محصولات خط مونتاژ خود را با خطوط منحنی قرمز تزیین می‌کند و به فضای خاکستری کارخانه اعتراض می‌کند؛ فیلم تصویری از اعتراض هنری در برابر دنیای روزمره و دلگیر است.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از تاریخ 20 تا 26 آبان ماه در پردیس سینمایی چارسو، برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: