انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۴
در هفته آخر آبان فیلم های در حال اکران فروش امیدوار کننده ای داشتند، بی رونقی گیشه، از آغاز فصل پاییز تا کنون سینمای ایران را به خواب زمستانی فرو برده است.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایسکانیوز، شروع اکران دو فیلم «جامه دران» و «شاهزاده روم» در اواخر هفته گذشته توانست تا حدودی در جذب مخاطبان موفق باشد.
در هفته ای که گذشت، فیلم « محمد رسول الله (ص)»، به کارگردانی مجید مجیدی، با فروش نیم میلیارد تومانی در مجموع به حدود 12 میلیارد تومان در مجموع رسید.
این فیلم 132 سالن سینما در اختیار دارد که نسبت به هفته گذشته، 10 سالن را از دست داده و84 روز از اکران آن می گذرد.
تهیه کننده «محمد رسول الله (ص)» شرکت « نور تابان» است و در خلاصه داستان آن آمده: داستان فیلم کودکی پیامبر اسلام است اما قصه از روزهای آخر شعب ابوطالب آغاز می‌شود، حدود ۲۰ دقیقه زمان حصر پیامبر اکرم (ص) در شعب ابوطالب خواهد بود و سایر صحنه‌ها به صورت فلاش بک قبل از تولد تا مقطع ۱۲ سالگی پیامبر اکرم (ص) است.
گروه بازیگران فیلم عبارتند از: علیرضا شجاع نوری در نقش عبدالمطلب، مهدی پاکدل در نقش ابوطالب، ساره بیات در نقش حلیمه سعدیه، مینا ساداتی در نقش آمنه بنت وهب، محسن تنابنده در نقش ساموئل یهودی، داریوش فرهنگ در نقش ابوسفیان، رعنا آزادی‌ور در نقش ام جمیل، حمیدرضا تاج دولت در نقش حمزه، صادق هاتفی در نقش بحیرا ، محمد عسگری در نقش ابولهب، هدایت هاشمی در نقش حناطه، نگار عابدی در نقش همسر حناطه، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش فاطمه بنت اسد، جعفر قاسمی در نقش حارث شوهر حلیمه
فیلم «محمد رسول الله (ص)»، همچنان پس از حدود سه ماه که از کران آن می گذرد پر فروش ترین فیلم هفتگی است که در مجموع هم تاکنون فیلم اول سال است.
در رتبه دوم پرفروش های هفته انیمیشن « شاهزاده روم» به کارگردانی هادی محمدیان قرار دارد. این فیلم در هفته ای که گذشت توانست 220 میلیون تومان بفروشد و مجموع فروش را به 375 میلیون تومان رساند. 14 روز از اکران «شاهزاده روم» می گذرد و این فیلم 73 سالن سینما در اختیار دارد.
تهیه کنندگی « شاهزاده روم» را حامد جعفری برعهده دارد و در خلاصه داستان آن آمده است: انیمیشن «شاهزاده روم» قصه عاشقی و دلدادگی بانویی پاکدامن و مسیحی از سلاله شمعون از حواریون حضرت مسیح(ع) است که با مردی از نوادگان پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) ازدواج می‌کند و ثمره این ازدواج فرزندی نیک سرشت است که در آینده‌ای نزدیک، جهان را پر از عدل و داد می کند.
پخش این فیلم به عهده «حوزه هنری» است.
«جامه دران» به کارگردانی حمیدرضا قطبی و تهیه کنندگی سید جمال ساداتیان اما پس از یک هفته فروش، 106 میلیون تومان فروخته است که فروش امیدوار کننده ای نسبت به تعداد سالن هایی که در اختیاردارد محسوب می شود.
7 روز از اکران «جامه دران» می گذرد و 34 سالن سینمایی سهم این فیلم از سینماهای کشور است.
«جامه دران» در کل با احتساب فروش هفته گذشته 126میلیون تومان تا کنون فروخته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: داستان فیلم سه اپیزودی «جامه‌دران»، درباره زنی به نام شیرین است که در مراسم ختم پدرش به روابط جدیدی در زندگی او پی می‌برد و حقایقی تازه را کشف می‌کند.
گروه بازیگران «جامه دران» عبارتند از: مهتاب کرامتی،باران کوثری،‌ مصطفی زمانی،‌ پگاه آهنگرانی، افسر اسدی، محمود بهروزیان، فرزانه نشاط‌خواه و الهام نامی و...
پخش «جامه دران» برعهده «بشرا فیلم» است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: