انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴
بهزادخدارحمی گفت: متاسفانه موسیقی سنتی سال هااست به قهقرا رفته است.
 به گزارش تابناک فرهنگی ؛ بهزادخدارحمی که ساز سه تار را نزد داریوش طلایی و کیوان ساکت و جهان شاه سارمی  و ... آموزش دیده است،بابیان اینکه اغلب خواننده هایی که آموزش ردیف و موسیقی سنتی و آواز دیده اند، سراز عرصه پاپ در می آورند،به برناگفت: سال هااست موسیقی ایرانی را طوری به گوش مردم رساندند که مردم از موسیقی گریزان و به نوعی موسیقی زده شدند. اغلب آنهایی هم که در ژانر موسیقی سنتی و ایرانی فعالیت می کردند، به دلیل عدم استقبال مخاطبان از این نوع موسیقی، به عرصه موسیقی پاپ آمده اند،هرچند که موسیقی پاپ هم وضعیت نامعلوم و اوضاع نابسامانی دارد و بین زمین و هواست. با اینهمه این موسیقی مخاطب خود را دارد و بیشتر از موسیقی سنتی هوادار دارد و شنیده میشود.

وی که خود را به نوعی وام گرفته و طرفدار مکتب استاد جلیل شهناز می داند، در ادامه صحبتهای خود  به عدم آشنایی مردم با موسیقی سنتی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر از اطرافیان خود بپرسید،قول می دهم از هر 10 نفر، 9 نفر و نصفی می گویند موسیقی ایرانی گوش نمی کنند و آن نصفه نفر هم که مدعی مخاطب موسیقی سنتی است، یا دارد ادای آن را در می آورد و یا می خواهد برای دیگران با این موسیقی و هواداری کردن از آن کلاس بگذارد.

خالق ‌«شعله عشق» با صدای علیرضا افتخاری، همچنین گفت: به قدری موسیقی ایرانی را تهی کرده اند که چیزی در آن نمانده است. طرف با خودش می گوید بروم کنسرت ایرانی که چه گوش کنم؟ در حالی نسل این روزها از این موسیقی رویگردان است که درگذشته اصلا اینگونه نبود.

وی افزود:آنچه به گوش مردم این سال ها به عنوان موسیقی سنتی می رسد اصلا موسیقی نبوده و آنهایی که در قالب استاد ،موسیقی را به گوش مردم می رسانده اند، اصلا استاد این عرصه و حتی هیچ یک از عرصه های هنری نبوده اند. به همین دلیل است که مردم ایران موسیقی زده شده اند.

خدارحمی با تاکید برا اینکه موسیقی سنتی ایران، بسیار زیبا و گوشنواز است، گفت: اکثر دوستانی که موسیقی پاپ کار می کنند و موفق هم شده اند ، ته صدایی ایرانی دارند که از این میان می توان به احسان خواجه امیری، محمدعلیزاده و ... اشاره کرد. در یک کلام می توان گفت موسیقی ایرانی آنچیزی نیست که امروزه از آن یاد می شود و متاسفانه نام این هنر زیر سوال است. عده ای که در بالا به آنها اشاره کردم، این موسیقی را به قهقرا برده اند و به قولی نجات دهنده در گور خفته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: