انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴
مدیر کل برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حدود یک میلیون اثر به عنوان ظرفیت بالقوه در سراسر کشور وجود دارد که قابلیت معرفی در عرصه بین المللی و ثبت جهانی را دارند.
 به گزارش تابناک فرهنگی ، «سید محمد کاظم خلدی نسب» در همایش ملی فرهنگ و گردشگری مذهبی با محوریت اردهال کاشان، برگزاری همایش‌های آیینی را یکی از وظایف بزرگ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ذکر کرد.

وی با اشاره به وجود حوزه‌های مختلف گردشگری در سراسر کشور، افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود یک میلیون اثر به عنوان ظرفیت بالقوه در سراسر کشور وجود دارد که قابلیت معرفی در عرصه بین‌المللی را دارند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد: ظرفیت‌های موجود گردشگری در سراسر کشور نیازمند فراهم آوردن بسترها و ایجاد فعالیت‌های شبکه‌ای در راستای ارائه تسهیلات و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ورود گردشگران است و در این رابطه وظیفه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برطرف ساختن موانع موجود در گردشگری به شمار می‌آید.

خلدی نسب با بیان اینکه جهانگردی به عنوان دیپلماسی عمومی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است، ادامه داد: باید به این پرسش پاسخ داده شود که نقش هر کدام از ما در توسعه صنعت گردشگری چیست و اینکه نقش ما و مشارکت ما در توسعه گردشگری چقدر تاثیرگذار خواهد بود؟

وی افزود: می‌توان با همکاری‌های مشترک و شبکه‌ای و نگاه ویژه به بازار رقابتی عرصه گردشگری در بُعد بین‌المللی، توجهات را به سمت کشور جذب کرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری به موفقیت‌های تیم دیپلماسی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره کننده با موفقیت در مذاکرات خود بار سنگینی را از دوش کشور برداشتند، چرا که موجب شدند روحیه فرهنگی و تاثیرگذاری از کشور ایران در عرصه بین‌المللی نشان داده شود.

خلدی نسب تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه، شش محور خاص تهیه و تدوین شده که یکی از این محورها، گردشگری است. توجه به حوزه گردشگری می‌تواند در راستای کمک به جامعه برای اشتغال زایی و کسب درآمد مفید به فایده محسوب شود.

وی اظهار کرد: مشابهت نام ایران(Iran) و عراق(Iraq) موجب سردگمی گردشگران خارجی بود که در این راستا و با توجه به نگاه مثبت به پرشیا و تمدن قدیمی ایرانی درصدد ارایه تبلیغات با شعار Go to Persia هستیم. همچنین در راستای برند سازی گردشگری کشور در عرصه بین المللی، آرم و نشان گردشگری ایران با گل زعفران تزیین شده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی گفت: در ماه‌های آینده نمایشگاه بین‌المللی در تهران و با حضور دست‌اندرکاران حوزه گردشگری کشور برگزار خواهد شد که می‌تواند فرصت مناسبی برای برقراری تعاملات داخلی و خارجی باشد.

خلدی نسب افزود: تغیین 40 بازار هدف گردشگری (40 کشور خارجی) در زمینه گردشگری نیز از دیگر فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حوزه گردشگری به حساب می‌آید.

امیدواریم نخستین نمودهای برجام را در گردشگری ببینیم

فرماندار کاشان گفت: گردشگری مذهبی یکی از ظرفیت‌های منحصربه فرد ایران و کاشان محسوب می‌شود. همچنین باید به گردشگری طبیعی، گردشگری تاریخی و گردشگری سلامت نیز مورد توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حمیدرضا مومنیان در همایش ملی فرهنگ و گردشگری مذهبی با محوریت اردهال کاشان که به همت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان برگزار شد، به تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان اشاره و اظهار کرد: امیدواریم نخستین نمودهای این نعمت و موفقیت در حوزه گردشگری مشاهده شود.

وی با اشاره به توجه ویژه به گردشگری در کشور، افزود: در این راستا درآمدهای حاصل از توریست و مباحث اقتصادی و توسعه و پیشرفت در مسیر گردشگری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

فرماندار کاشان، نگاه صرف اقتصادی به گردشگری را ظلم به گردشگران ذکر کرد و ادامه داد: باید در حوزه گردشگری برای گردشگران هدف‌هایی به صورت تخصصی ترسیم شود تا گردشگران با هدف مشخص از سفرشان لذت ببرند.

مومنیان با بیان اینکه پایه و اساس گردشگری توجه به نیازهای گردشگر است، اضافه کرد: وقتی گردشگری وارد یک منطقه جغرافیایی می شود، باید نیازهای ابتداییش تامین شود اما انچه به گردشگری غنا می‌بخشد، توجه به نیازهای روحی گردشگر است.

وی با بیان اینکه در سند چشم‌انداز استان اصفهان دو محور گردشگری و صنایع دستی و صنایع دانش بنیان به عنوان محورهای توسعه استان قرار گرفته است خاطرنشان کرد: گردشگر کسی است که فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها را به هم پیوند می دهد. با وجود ظرفیت های غنی فرهنگی، هنری و تاریخی کشور می توان از صنعت توریسم و گردشگری به نحو احسن استفاده کرد.

فرماندار کاشان با تاکید بر استفاده از ظرفیتهای گردشگری بر مبنای توسعه فرهنگی ادامه داد: گردشگری مذهبی یکی از ظرفیتهای منحصربه فرد ایران و کاشان محسوب می شود. همچنین باید گردشگری طبیعی، گردشگری تاریخی و گردشگری سلامت نیز مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

مومنیان خاطرنشان کرد: یکی از حوزه های مهم در گردشگری، موضوع آموزش است . متاسفانه در نحوه پذیرایی و برخورد با میهمانان در مراکز اقامتی با مشکلاتی مواجه هستیم و در این حوزه باید آموزش‌هایی انجام شود.

وی، طبقه‌بندی حوزه‌های گردشگری را به عنوان مشکلی در صنعت گردشگری دانست و اظهار کرد: باید نیازها و علایق گردشگران شناسایی شود و این موارد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: