انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴
به نظر می‌رسد به سرانجام رسیدن برجام ازسوی ایران‌، آمریکا و اتحادیه اروپا نه تنها در کشورمان تغییراتی مثبت و امیدوارکننده را رقم زده، بلکه رنگ دیگری به سیاست‌های رسانه‌های غربی بخشیده؛ تا جایی که انگلیسی‌ها در یکی از معتبرترین روزنامه‌شان تبلیغ تور گردشگری به ایران کرده‌اند و از شهروندان خود خواسته‌اند تا به ایران سفر کنند.


به گزارش تابناک فرهنگی ، ایران که زمانی ازسوی دولت انگلیس نامش در فهرست کشورهای پرخطر قرار داشت، این روزها در روزنامه «دیلی تلگراف»‌ به عنوان "یکی از رازآلودترین و فریبنده‌ترین" کشورها معرفی شده است.

تبلیغ سفر به ایران در روزنامه انگلیسی

خط‌ مشی سیاسی دولت تدبیر و امید و دیپلماسی لبخندی که دیگر با نام ایران گره خورده‌، گام به گام مسیری را طی کرد که به انجام مذاکرات و سرانجام، رسیدن به ایستگاه برجام منجر شد.

با آغاز مذاکرات هسته‌ای‌، انگلیسی که خود پیش‌قراول اعمال محدودیت‌ها در زمینه سفر گردشگرانش به ایران بود، به سرعت دست به کار شد و رفع قدم به قدم موانع را در دستور کار خود قرار داد‌. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که اکنون روزنامه‌ای مثل «تلگراف» پیشرو در تبلیغ تور گردشگری به ایران شده و نام ایران را در کنار دیگر مقاصد پیشنهادی خود قرار داده است.

این اقدام از این جهت اهمیت دارد که «تلگراف» نه نشریه‌ای برای متخصصان و کارشناسان رسانه‌ای و گردشگری، بلکه روزنامه‌ای برای عامه مردم به حساب می‌آید و تبلیغ توری 12 روزه به ایران و معرفی جاذبه‌های مهم تاریخی و فرهنگی در آن، نشان از اطمینان انگلیسی‌ها از مسیری است که در آن قدم می‌گذارند.

این تبلیغات در حالی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده که پس از باز شدن سفارت انگلیس در ایران و انجام توافق هسته‌ای، پیش‌بینی‌هایی در زمینه صدور ویزا برای ایرانی‌ها به منظور سفر به انگلیس و حتی تبادل دوجانبه گردشگران دو کشور صورت گرفت.

البته ناگفته نماند با وجود قول‌هایی که در زمینه تسهیل شرایط صدور ویزا داده شده‌، هنوز هیچ اقدام عملی انجام نشده است.

روزنامه «تلگراف» تورهایی را با راهنماهای متخصص و خبره به کشورهای مختلف معرفی می‌کند و حال، پس از بهبودی نسبی روابط سیاسی‌، ایران به یکی از مقاصد پیشنهادی این نشریه تبدیل شده است.

«معرفی ایران با دیوید بلر» نام این مقاله است که توری 12 روزه به قیمت 3150 پوند را تبلیغ می‌کند. زمان برگزاری این تور در چهار دوره 12 روزه مختلف، از ماه می تا اول اکتبر 2016 است و طی آن، مسافران به دیدن استان‌های اصفهان‌، شیراز، ‌تهران و یزد خواهند رفت.

تبلیغ سفر به ایران در روزنامه انگلیسی

در ابتدای این گزارش از ایران به عنوان "یکی از رازآلودترین و فریبنده‌ترین" کشورهای جهان یادشده و خوانندگان را به سفر به اصفهان‌، پرسپولیس و شیراز ترغیب کرده است. در این تبلیغ، اصفهان به عنوان "مظهر معماری ایرانی" و "یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران" معرفی و "نصف جهان" خوانده شده است.

«تلگراف» بیشتر روی جاذبه‌هایی تمرکز کرده که نامشان در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است؛ "پرسپولیس" یکی از این مقاصد است که در این گزارش، روی آن تاکید شده و لقب "میراث معماری اولین امپراتوری ایران" را دریافت کرده است.

روزنامه انگلیسی، شهر شیراز را با شعرش معرفی کرده و گردشگران را به دیدار از "قلب فرهنگی سرزمین پارس" وسوسه کرده است .

در بخشی از گزارش «تلگراف» آمده است: «شما زمانی را برای دیدار از مساجد آینه‌کاری شده،‌ کاخ‌ها‌، باغ‌ها و چایخانه‌های شهر شیراز در اختیار خواهید داشت. شیراز در قرن هجدهم پایتخت سلسله زندیه ایران بود. به برکت وجود هنرمندان و عالمان، نام این شهر با علم‌آموزی‌، بلبل‌، شعر و گل‌های رز هم‌معنا شده است. امروزه شیراز، شهری آرام و پیشرفته با خیابان‌هایی پردرخت‌، بناهای تاریخی‌، باغ‌های زیبا و مساجد شگفت‌انگیز است. این تور شامل شعرخوانی از کارهای حافظ مشهورترین شاعر ایرانی هم می‌شود.»

به گزارش تلگراف‌، گردشگران انگلیسی در تهران از کاخ گلستان‌، بازار‌ بزرگ، موزه جواهرات ملی و ... دیدن می‌کنند.‌ سپس به دیدن ابیانه‌، باغ فین و مسجد آقابزرگ کاشان می‌روند. بازدید از مناظر کویری یزد‌، شهر نایین و برج زرتشتی‌ها از دیگر برنامه‌های این تور است.

مکان‌های دیدنی شیراز و سپس اصفهان از جمله آرامگان کوروش‌، مقبره حافظ‌، تخت جمشید‌، چهل ستون و میدان نقش جهان در این سفر 12 روزه میزبان گردشگران خواهند بود.

تبلیغ سفر به ایران در روزنامه انگلیسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: