انتشار: ۲۱:۲۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴
همزمان با روز عصای سفید، بعدازظهر پنجشنبه بخش تخصصی نابینایان در کتابخانه عمومی شهدا قزوین افتتاح و بهره برداری رسید.
به گزارش تابناک فرهنگی مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان قزوین در حاشیه این مراسم گفت: این کتابخانه به عنوان اولین و مجهزین بخش نابینایان در استان می باشد که با مشارکت و همکاری اداره کل بهزیستی استان فعالیت خود را آغاز کرده است.
مهدی رمضانی افزود: این بخش با هدف توسعه خدمت رسانی فرهنگی به روشن دلان در رده های سنی مختلف و در راستای تاکید دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور جهت ارتقای فعالیت ها در حوزه کتاب خوانی راه اندازی شده است.
وی اظهار داشت:فضای اختصاص داده شده به بخش تخصصی نابینایان کتابخانه عمومی شهدا 100 متر مربع است که به هارد اگسترنال،ضبط صوت، تلویزیون، برجسته نگار، به دید و تجهیزات کامل بخش کودک ویژه نابینایان تجهیز شده است.
این مسوول اضافه کرد: نصب درب اتوماتیک جهت تسهیل در رفت و آمد نابینایان به این مکان از دیگر یکی صورت گرفته است.
رمضانی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و 500 کتاب در قالب لوح فشرده و نوار کارست و همین تعداد نسخه کتاب بریل در این بخش وجود دارد که در آینده نزدیک این منابع توسعه پیدا خواهد کرد.
مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان قزوین یاد آور شد: در حال حاضر سه هزار نابینا زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند که از این تعداد 600 نفر عضو مووسسه نابینایان قزوین هستند که می توانند از این بخش تخصصی استفاده کنند.
استان قزوین دارای 30 کتابخانه نهادی و 22 کتابخانه مشارکتی با بیش از 826 هزار جلد کتاب موجود است که زمینه مطالعه گروههای مختلف را فراهم کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: