انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴
فهرست نامزدهای نهایی جوایز ملی کتاب آمریکا 2015 اعلام شد.
 به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایسنا ، هیأت داوران جوایز ملی کتاب آمریکا نام 20 نویسنده را به عنوان نامزدهای نهایی چهار بخش ادبیات داستانی، غیرداستانی، شعر و ادبیات نوجوان اعلام کرد.

«هانیا یاناگیهارا» نویسنده سرشناس آمریکایی هاوایی‌تبار با رمان «یک زندگی کوچک» که نامزد بوکر 2015 هم شده بود، از نامزدهای نهایی این جایزه است. «لارن گراف» با کتاب «سرنوشت و خشم» و «آدام جانسون» نویسنده «لبخندهای شانس» از دیگر رقیب‌های او هستند. «خانه ترنر» اثری از «آنجلا فلورنی» و «بازپس‌گیری» نوشته «کارن ای. بندر» دو نامزد دیگر بخش ادبیات داستانی هستند.

در بخش ادبیات غیرداستانی نام «تا - نهیسی کوتس» برای «بین من و دنیا»، «سالی مان» برای «محکم نگهش دار» و «سای مونتگومری» برای نگارش «روح یک اختاپوس» به عنوان نامزدهای نهایی اعلام شده است. «نور معمولی» به قلم «تریسی کی. اسمیت» و «اگر اقیانوس از جوهر بود» نوشته «کارلا پاور» دو اثر دیگر هستند که نامشان در این فهرست به چشم می‌خورد.

«راس گی»، «ترنس هیز»، «رابین کاسته لوییس»، «آدا لیمون» و «پاتریک فیلیپس» راه‌یافتگان به مرحله نهایی بخش شعر جایزه ملی کتاب آمریکا هستند.

به گزارش وال استریت ژورنال، در بخش ادبیات نوجوان هم «آلی بنجامین» نویسنده «چیزی درباره ستاره دریایی»، «لارا رابی» نویسنده کتاب «شکاف استخوانی» و «استیو شینکین» نویسنده «خطرناک‌ترین» به عنوان نامزد‌های نهایی معرفی شده‌اند. همچنین «نیمونا» اثری از «نوئل استیونسون» و «رقیب دیپ» کتابی از «نیل شاسترمن» رقیب‌های این سه نویسنده در این بخش هستند.

چهار برنده حوزه‌های مختلف جایزه ملی کتاب آمریکا روز 18 نوامبر طی مراسمی که در نیویورک برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند و جایزه 10 هزار دلاری دریافت می‌کنند. جایزه ملی کتاب آمریکا ویژه شهروندان آمریکایی است و از مهم‌ترین جوایز ادبی این کشور به حساب می‌آید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: