انتشار: ۰۰:۱۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: اینک بخش ویژه نابینایان در سه کتابخانه عمومی شیراز، سپیدان و ارسنجان فعال است.
به گزارش تابناک فرهنگی ، سید محمد امین حعفری حسینی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بخش نابینایان این سه کتابخانه با ظرفیت 10 هزار عنوان کتاب گویا و سه هزار جلد کتاب بریل خدمات خود را به حدود 500 عضو نابینا و کم بینا در استان ارایه می کند.
وی افزود: در حال حاضر یکی از خدمات ارزشمند کتابخانه های عمومی فارس در بخش ارایه خدمات به بخش نابینایان است که در این زمینه استودیو تخصصی تولید کتاب گویای اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، توانایی عرضه کتاب های گویای تولیدی خود به تمام کتابخانه های با خدمات ویژه برای نابینایان در کل کشور را داراست .
جعفری حسینی اظهارداشت: یکی از فعالیت های مهم کتابخانه های عمومی این استان تهیه امکانات مناسب از جمله کتاب های گویا برای افراد نابینا و کم بینا در فارس است و تاکنون 10 هزار کتاب گویا تهیه و برای استفاده کاربران و اعضای کتابخانه های عمومی در دسترس قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در حال نیازسنجی کتابخانه ای در این بخش هستیم و پیش بینی می شود تا آخر امسال چهار هزار عنوان کتاب دیگر در این زمینه تهیه و در دسترس علاقه مندان قرار گیرد.
او ادامه داد: هم اینک تهیه کتاب های گویا به صورت حرفه ای در استان فارس در حال انجام است و به دلیل ظرفیت های بالای در این زمینه، فارس به عنوان استان پایلوت و توانمند در کشور است.
جعفری حسینی عنوان داشت: کتاب گویا به دلیل زمینه های مناسب در امر کتاب خواندن، قابل استفاده برای عموم مردم است و طرفداران زیادی دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: