انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴
آیین معرفی سید محسن علوی به عنوان مدیرکل جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان امروز چهارشنبه در سنندج برگزار شد.
به گزارش تابناک  فرهنگی به نقل از  ایرنا  ؛ در این آیین که با حضور درویش امیری، استاندار کردستان، معاون استاندار، فعالان حوزه های میراث فرهنگی برگزار شد از خدمات رسول اشتودان قدردانی و سید محسن علوی از نیروهای قدیمی این سازمان، به عنوان مدیرکل جدید سازمان میراث فرهنگی استان کردستان معرفی شد.
سید محسن علوی در این آیین گفت: شیوه مدیریتی سازمان میراث فرهنگی را بر محور برنامه آغاز می کنم و در راستای اهداف توسعه استان بدون رویکرد سیاسی خدمت می کنم و انتظار دارم در پایان مدیریتم در این سازمان بر مبنای برنامه بازخواست شوم.
وی با اشاره به پتانسیل های بالای گردشگری استان، توسعه گردشگری را اولویت برنامه کاری خود عنوان کرد و گفت: رشد و توسعه گردشگری سبب توسعه اقتصادی می شود.
وی نیروی انسانی را مهمترین سرمایه هر سازمانی دانست و گفت: با توجه به وضعیت معیشتی نامطلوب کارمندان توجه ویژه ای به نیروی انسانی سازمان خواهم داشت.
علوی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را از حیث منابع مالی و بودجه بسیار ضعیف توصیف کرد.
مدیرکل جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: در همه نظام های مدیریتی جهان، مسوولیت مقطعی است امروز که مسوولیت را تحویل می گیرم امیدوارم با سرافرازی نیز بتوانم آن را تحویل دهم.
وی مسولیت میراث فرهنگی استان را خطیر ارزیابی کرد و انجام مسوولیت در این سازمان را نیازمند حمایت مدیرکل قبلی دانست.
مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز در این آیین حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی را ضروری دانست و گفت: توسعه صنایع دستی می تواند منجر به اشتغال در استان شود.
رسول اشتودان با اشاره به طیف گسترده میراث فرهنگی در زمینه های مختلف گفت: بر اساس منابع موجود حرکت های قابل توجهی در این سازمان اتفاق افتاده است.
وی اظهار کرد: علیرغم مشکلات، محدودیت ها و کمبود منابع مالی، اقدامات مطلوبی انجام شده است.
وی حمایت از تولید و صادرات صنایع دستی استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: مطالعات خوبی در این زمینه انجام شده است.
او تعیین تکلیف هفت منطقه گردشگری، آموزش دو هزار نفر در حوزه گردشگری و واگذاری بناهای تاریخی، تورهای خارجی، افتتاح پروژه ها در بانه، سقز و اورامان و راه اندازی خانه صنایع چوبی را از برنامه های میراث فرهنگی عنوان کرد.
به گفته وی ایجاد بازرچه صنایع دستی با همت معاون عمرانی استانداری گامی در تحول صنایع دستی استان است.
وی افزود: پرونده مطالعاتی اورامان جهت ثبت جهانی به یونسکو ارسال شده است و در زمینه میراث فرهنگی با واگذاری بناهای تاریخی برنامه های خوبی داشته ایم.
اشتودان بر پیگیری وضعیت 28 نفر از نیروهای متخصص صنایع دستی تاکید کرد و گفت: اقدامات این سازمان در راستای توسعه فرهنگی و صنایع دستی استان، مرهون همکاران دلسوز و مجرب این سازمان است.
اشتودان به مدت 20 ماه مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان فعالیت کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: