انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
افخمی در نشست «هفت»:

«مرد پرنده ای»مزخرف بود

بهروز افخمی در یک نشست پرسش و پاسخ بیان کرد که واکنش ها و انتقادات نسبت به برنامه «هفت» خوب است چون باعث می شود که این برنامه دیده شود.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ وی در ابتدا در پاسخ به سوالی درباره شیوه تولید برنامه و توجه به فضای رسانه ای پیرامون آن گفت: منتظر هستیم تا چند برنامه بگذرد با این حال توجه چندانی به این فضای رسانه ای نداریم چون رسانه ها بیشتر خبرسازی و فضاسازی می کنند.

سردبیر و مجری برنامه «هفت» ادامه داد: البته مطالب رسانه ها را مطالعه می کنم اما توجه دارم که کدام یک فضاسازی است و کدام یک به سنجس افکار عمومی و نظر مردم توجه دارد.

وی درباره شیوه متفاوت چند برنامه نخست که موجب سوال مردم شده بود، عنوان کرد: چند برنامه اول با شیوه ای خاص پخش شد تا چارچوب برنامه های قبلی را بشکند. چارچوب برنامه های قبلی جذاب نبود و ما باید این چارچوب را می شکستیم. البته اکنون چون در ماه های محرم و صفر است برنامه چندان کمدی نیست.

افخمی در پاسخ به سوال دیگری درباره حواشی برنامه بیان کرد: خوشحالم که که واکنش ها به برنامه شروع شده است چون اگر برنامه واکنش نداشته باشد اصلا دیده نمی شود.

تهیه کننده برنامه «هفت» در بخش دیگری در پاسخ به سوالی درباره حضور مسعود فراستی به عنوان منتقد که آثار ایناریتو را هم زیر سوال می برد، بیان کرد: مسعود فراستی منتقد برنامه ماست و امیدوارم تا آخرالزمان نیز منتقد برنامه ما بماند. درباره «مرد پرنده ای» هم باید گفت که یکی از مزخرف ترین فیلم هایی که من دیده ام اسکار گرفته است «مرد پرنده ای» ساخته ایناریتو است.

وی در پاسخ به اینکه ممکن است فیلم «گاو خونی» هم از نظر منتقدان فیلم خوبی نباشد، گفت: گوش من به این سخنان عادت کرده است و همینطور که تاکنون نسبت به فیلم ها انتقاد شده است فکر می کنم این حداقل انتظاری است که از یک سینماگر می رود.

در ادامه جیرانی در واکنش به اینکه برنامه او نسبت به برنامه «هفت» که افخمی اجرا می کند بهتر بوده است، بیان کرد: هنوز چند برنامه بیشتر پخش نشده است و نمی توان به صورت قاطع نظر داد. ما هم سال اول تولید برنامه کلی فحش و ناسزا خوردیم و زمانیکه رفتیم همه گفتند برنامه خیلی خوب بوده است. عده زیادی به ما می گفتند محفلی و گروهی هستیم درحالیکه ما می خواستیم حد وسط را رعایت کنیم و در تلویزیون کسی که وسط باشد باید ناسزا بشنود.

افخمی در ادامه درباره تعریف خود از روشنفکر و سخنی که درباره فیلم های روشنفکری گفته بود، بیان کرد: روشنفکر کسی است که نه روشن است و نه فکر می کند. من پیش از این گفتم که به فیلم های روشنفکری باید بیشتر سخت گرفت چراکه وقتی کسی ادعا می کند که فیلمش چیزی بیش از سرگرمی دارد باید به او بیشتر سخت گرفت تا حرفش را محقق سازد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره بعضی از فیلم های خود که روشنفکرانه محسوب می شوند، اظهار کرد: «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و «گاوخونی» ادعای روشنفکری ندارند.

تهیه کننده برنامه «هفت» در پاسخ به سوال دیگری درباره هدفش از برنامه «هفت» و مقایسه مخاطب تلویزیون و سینما تصریح کرد: سینما باید به سمت معیارهای جذب مخاطب برود که در تلویزیون بیشتر رعایت می شود. ماه رمضان گذشته سریال «پایتخت» در هر قسمت حدود ۴۰ میلیون مخاطب داشت که اگر این میزان مخاطب را در روزهای نمایش سریال ضرب کنیم حدود یک میلیارد می شود. بنابراین مخاطب تلویزیون از مخاطب فعلی سینما بیشتر است.

افخمی در بخش دیگری از سخنان خود سیاستگذاری های دولت را در راستای نابودی سینما عنوان کرد و گفت: اگر دولت دست از سر سینما بردارد وضعیت بهتری خواهیم داشت. دولت اگر بخواهد، می‌ تواند پولی را که در جریان تولید صرف می‌ کند به سمت عرضه بیاورد و قیمت بلیت‌های سینما را متناسب کند. دولت باید سینماداران و فیلمسازان را به حال خود رها کند تا سالن‌ های سینما در شهرستان‌ ها با توجه به شرایط خود قیمت بلیت را تعیین کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره فیلم های سینمایی مثل «شهر موشها» که مخاطبان زیادی داشته اند، بیان کرد: ۵۰ درصد آماری که نسبت به مخاطبان «شهر موشها» اعلام شده غلط است و این فیلم حداکثر یک یا دو میلیون تماشاچی داشته است.

افخمی در پایان این نشست درباره اهمیت مخاطب تلویزیون گفت و تصریح کرد: تماشاگر تلویزیون امروز تحمل ۵ دقیقه فیلم دیدن از روی پرده سینما را ندارد. این تحمل در تلویزیون اهمیت بیشتری پیدا می کند چون به راحتی منجر به تغییر دادن کانال می شود و عوض شدن کانال در تلویزیون به معنای مرگ تلوزیون است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: