انتشار: ۱۶:۵۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
آلخاندرو ایناریتو کارگردان برنده جایزه اسکار برنامه دیدار رییس جمهوری مکزیک با دونالد ترامپ را خیانت خواند.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی به نقل از هالیوود ریپورتر، آلخاندرو ایناریتو کارگردان مکزیکی که با فیلم «بازگشته» با بازی لئوناردو دی کاپریو برنده اسکار شد، گفت: پرزیدنت انریکه پنا نیتو دیگر رییس جمهوری من نیست.

دونالد ترامپ که روز چهارشنبه سفری جنجالی به مکزیک داشت با خشم و انتقاد شدید جامعه هنری هر دو سو- هالیوودی‌ها و چهره‌های مشهور مکزیک- روبه رو شد.

در این میان ایناریتو کارگردان نامدار مکزیکی این خشم را نثار رییس جمهوری کشورش کرد که پذیرای نامزد جمهوریخواهان شد. وی گفت: پرزیدنت پنا باید در برابر تفسیرهای جنجالی ترامپ و بی‌احترامی به مکزیکی‌ها در برابر او می‌ایستاد نه این‌ که پذیرای او می‌شد.

وی در یادداشتی برای نشریه مشهور و معتبر ال پائیس افزود: ملاقات ترامپ با رییس جمهوری کشور یک خیانت و نشان دهنده فقدان وقار و بزرگی در حاکمیت مکزیک است.

این کارگردان و نویسنده مطرح کرد: چطور می‌شود میزبان فردی بود که به همه ملت ما در برابر همه دنیا توهین کرد. این فقدان وقار و بزرگی است که  موجب می‌شود از کسی که هم به ما توهین کرده و هم به همه اقلیت‌ها و زندگی ۱۶ میلیون مهاجر مکزیکی را به خطر انداخته حمایت کنیم.

جالب این که ترامپ پس از بازدید از مکزیک بر ساخت دیواری بین دو کشور تاکید کرد و گفت کاری می‌کند تا مکزیک پول ساخت این دیوار را بدهد.

این در حالی است که ترامپ سعی کرد به این ترتیب مکزیک را پشت سر خودش نشان دهد و از رای مهاجران مکزیکی برای انتخابات ریاست جمهوری استفاده کند.

ایناریتو کارگردانی است که پیش از این برای «مرد پرنده‌ای» هم اسکار را از آن خود کرده بود. وی پیش از این با دو موفقیت بزرگ با فیلم «بابل» نام خود را به عنوان اولین فیلمساز مکزیکی نامزد اسکار بهترین کارگردانی در تاریخ ثبت کرده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: