انتشار: ۱۷:۵۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
به گزارش تابناک فرهنگی ، خانواده به عنوان مهمترین رکن جامعه از تاثیرات زیادی در تربیت نسل آینده برخوردار است از این رو همه برنامه ها باید در حفظ و تقویت این کانون مورد توجه قرار گیرد.
مطبوعات و رسانه ها همواره بر نقش خانواده ها در تحولات جوامع اذعان دارند و این نهاد را موثرترین عنصر در تعالی و رشد جامعه قلمداد می کنند.
اما به نظر می رسد هنوز خانواده ها و آینده سازان در برخی بخش های جامعه از جمله مطبوعات و رسانه ها جایگاه واقعی خود باز نیافته اند.
کودکان و نوجوانان که از همین خانواده ها به جامعه واجتماع پای می گذارند از نشریات و روزنامه های کیفی محروم هستند و در نمایشگاه ها نیز معمولا غرفه های آنان در مکان های نامناسب جانمایی می شود.
این غرفه ها نیز به دلیل کیفی نبودن نشریات معمولا برای جذب کودکان و نوجوانان به اجرای برنامه های حاشیه ای برای این قشر می پردازند تا مخاطبان خود را حفظ کنند.
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها رویکرد خود را بر محور خانواده قرار داده تا از این رهگذر، آشتی خانواده با مطبوعات و رسانه ها را فراهم کند.
دعوت از همه خانواده ها از کودکان تا کهنسالان برای حضور درنمایشگاه و پیوند آنان با رسانه و ترغیب و تشویق برای مطالعه از جمله نقاط قوت نمایشگاه امسال است که مسئولان ذیربط در تلاش هستند آن را تحقق بخشند.
هر چند در سال های گذشته تلاش هایی برای تقویت نشریات کودکان و نوجوانان انجام شده اما به نظر می رسد هنوز راه های زیادی برای کیفیت بخشی به این نشریات وجود دارد.
هنوز هزار راه نرفته در خصوص نشریات کودک و نوجوان وجود دارد که باید این راه ها را پیمود تا این رسانه ها بیشتر تقویت شوند.
نشریات کیفی حوزه کودک و نوجوان در بازار نشریات از جمله در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد که برای افزایش آن باید موانع و مشکلات را از سر راه آنها برداشت.
1-رفع نظام توزیع نشریات کودک و نوجوان از مشکلات این بخش است که توزیع منظم آن می تواند مشکلات این حوزه را رفع کند.
2-قیمت کاغذ از دغدغه های دست اندرکاران این رسانه ها است که نوسان قیمت ها ادامه فعالیت این نشریات را با مشکل روبرو می کند.
3-برخی از خانواده بخاطرگرانی نشریات کودک و نوجوان از تهیه آن صرفنظر می کنند که رفع این مشکل می تواند میزان مخاطبان این نشریات را افزون کند.
4-بسیاری از نشریات حوزه کودک و جوانان در جامعه ناشناخته است و لازم است در این زمینه رسانه ها و سایر بخش ها تبلیغ کنند.
5-بیشتر نشریات کودک و نوجوان دولتی است و با بروز مشکلات مالی، این نشریات با خطر تعطیلی روبرو می شوند که شایسته است در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.
6-نشریات خصوصی نیز با گرانی کاغذ، افزایش دستمزد و سایر مشکلات روبرو هستند که تقویت این نشریات می طلبد که در این زمینه راهکارهایی اتخاذ شود.
7-کیفی سازی نشریات حوزه کودک و نوجوان از جمله های راه های جذب مخاطب و رونق این نشریات است ازاین رو دست اندرکاران این نشریات باید در کیفیت بخشی به مطالب آن تلاش کنند.
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها 16 تا 22 آبان ماه 94 با شعار نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه، با حضور بالغ بر 700 رسانه در 567 غرفه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپا خواهد بود و همه روزه از ساعت 9 تا 20 پذیرای علاقه مندان وبازدیدکنندگان از این رویداد بزرگ رسانه ای کشور خواهد بود.


                                                                                                 منبع:ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: