انتشار: ۱۴:۰۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴
سامانه مدیریت فرآیندهای صنایع‌دستی راه‌اندازی و چگونگی استفاده از این سامانه به نمایندگان استان‌ها آموزش داده شد.
 به گزارش تابناک فرهنگی ؛ مدیرکل حمایت از تولید در گفت‌وگو با خبرنگار صنایع‌دستی ایسنا، درباره‌ راه‌اندازی سامانه مدیریت فرآیندهای صنایع‌دستی بیان کرد: سامانه «ویستا» از سال 87 راه‌اندازی شد و تاکنون به‌روز رسانی نشده بود که بعد از پیگیری‌های لازم هم اکنون به مرحله اجرایی رسیده است. با این کار اطلاعات درج شده در سامانه «ویستا» به سامانه مدیریت فرآیندهای صنایع‌دستی منتقل شد تا آنجا که امکان‌پذیر است اطلاعات موجود از بین نرود.

فریدون میرزالو ادامه داد: تلاش شده فضای سامانه‌ جدید تغییرات چندانی نداشته باشد تا برای هنرمندان و مراجعه‌کنندگان ناآشنا نباشد. پیمانکار جدیدی مسئولیت این کار را برعهده گرفته است. این سامانه در گذشته با مشکلاتی از جمله ارزش و ظرفیت تولید‌، میزان مواد اولیه مورد مصرف همراه بود، اما سعی شده اصلاحات لازم در سامانه جدید انجام بگیرد.

او اضافه کرد: برای مثال یکی از مشکلاتی که سامانه «ویستا» در گذشته با آن روبرو بوده، نداشتن واحد متریک ثابت برای نوع تولیدات صنایع دستی بوده است که بعد از اصلاحات صورت گرفته یک واحد مشخص برای آن در نظر گرفته شد. در مجموع ساختار این سامانه به شکل گذشته است با این تفاوت که دیگر با مشکلات و نواقص آن مواجه نیستیم.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی بیان کرد: البته بانک اطلاعاتی تنها مربوط به حوزه تولید نمی‌شود و حوزه‌های دیگر را هم در بر می‌گیرد، به همین دلیل از همه‌ استان‌ها دعوت شده تا نمایندگان خودشان را جهت شرکت در کلاس‌های آموزشی مربوط به این سامانه به تهران بفرستند تا آموزش های لازم در این زمینه را کسب کنند.

میرزالو گفت:می‌توان به این سامانه در آینده به عنوان یک بانک اطلاعاتی جامع هوشمند نگاه کرد‌، از دیگر نکات مثبت این سامانه ثبت نام هنرمندان برای دریافت مجوز به شکل اینترنتی است. از طرفی ما نمی‌دانستیم چند نفر در طول روز به سامانه مراجعه یا چه زمانی از آن بازدید می‌کنند، از طرفی چه کسانی این مراجع‌ها را پیگیری می‌کنند، اما حالا می‌توان همه‌ی این موارد را از تهران هم رصد کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: