انتشار: ۱۴:۳۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
کتاب «مکتب رمانتیسم» و موسیقی و سازهای ارامنه فردا ۱۰ آبان ماه در رادیو فرهنگ مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
به گزارش  تابناک فرهنگی به نقل از مهر، فرخنده فاضل مدیر انتشارات آهنگ قلم یکشنبه ۱۰ آبان در برنامه «چاپ اول» درباره کتاب «مکتب رمانتیسم» صحبت می کند. «مکتب رمانتیسم» با برگزیده ای از برترین اشعار رمانتیسم انگلستان، اثر دکتر مسلم ذوالفقارخانی استادیار زبان و ادبیات انگلیسی و عضو هیات علمی دانشگاه حكیم سبزواری از سوی انتشارات آهنگ قلم منتشر شده است.

در بخش اهل قلم کارشناس برنامه چاپ اول با فایزه عقیقی درباره کتاب «اصطلاح نامه صنایع دستی و هنرهای سنتی» تازه ترین اثر بنیاد ایرانشناسی گفتگو می کند. مجری طرح «اصطلاح نامه معماری» ندا صحراپیما و فائزه عقیقی و مجری طرح «اصطلاح نامه فلزکاری» زهره شیرین بخش از پژوهشگران بنیاد ایران شناسی هستند.

برنامه «چاپ اول» کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که به معرفی تازه های نشر اختصاص دارد و روزهای شنبه تا سه شنبه ساعت ۱۲:۳۰ پخش می شود. این برنامه به تهیه کنندگی مریم مقدسی، کارشناسی بهاره برهانی و با اجرای راضیه گردکاهد از رادیو فرهنگ روی موج اف ام  ردیف ۱۰۶ روی آنتن می رود.

معرفی موسیقی و سازهای ارامنه در «بوم آهنگ»

رادیو فرهنگ در برنامه «بوم آهنگ» یکشنبه ۱۰ آبان موسیقی و سازهای ارامنه را به شنوندگان معرفی می کند. «بوم آهنگ» یکی از برنامه های موسیقایی رادیو فرهنگ است که به شناخت و بررسی موسیقی ملل اختصاص دارد. این برنامه هر روز از رادیو فرهنگ ساعت ۱۸:۱۵ پخش می شود.

کارشناس مجری این برنامه سعید محمدی مطلق آهنگساز و نوازنده قرار است ضمن معرفی تاریخچه موسیقی ارمنی، انواع و سازهای این موسیقی را معرفی کند و بخش هایی از آن را برای شنوندگان پخش کند.

موسیقی ارمنی ریشه در چند هزار سال پیش دارد. موسیقی امروز ارمنستان از نظر دارا بودن نغمه های بومی و فولک یکی از منحصر به فردترین موسیقی‌های ناحیه است و باقی ماندن سازهای بومی در بافت آن، این ویژگی را پر رنگ تر کرده است. در عین حال صاحب نظران سبک های موسیقایی ارمنستان را به سبک هایی که در ایران و ترکیه اجرا می‌شوند،‌ شبیه می دانند.

 این برنامه به تهیه کنندگی جعفر تاجیک از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۵۸ پخش می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: