انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
معاون گردشگری میراث فرهنگی:

سوری ها برای حضوردرایران مشکلی ندارند

حضور گردشگران علاقمند سوریه ای برای سفر به ایران، با ویزا و از طریق مبادی رسمی، مشکلی ندارد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ مرتضی رحمانی موحد در گفت و گو با ایرنا افزود: سوریه از دیرباز یکی از مقاصد مهم گردشگری زیارتی ایرانیان بوده است که این سفر بیشتر از طریق کاروان ها و آژانس های گردشگری در قالب تورهای زیارتی انجام می شد.
وی اضافه کرد: بالطبع بعد از جنگ و درگیری ها در این کشور، این سفرها متوقف شده اند ولی به طور عملی این ظرفیت و علاقه مندی بین دو طرف وجود دارد؛ اما در شرایط فعلی، برای مردم سوریه، یک وضعیت عادی دید و بازدید از کشورها فراهم نیست.
رحمانی موحد ادامه داد: در ماه های اخیر مسئولین سازمان حج و زیارت، سفری به سوریه داشته اند و علی الظاهر توافقاتی هم در این باره انجام شده است. به طور کل موضوع زائران و گردشگران خروجی زیارتی عتبات نیز به سازمان حج و زیارت مربوط می شود ولی درمورد گردشگران ورودی سوری اگر علاقه مند آمدن به ایران باشند ما برای آنها برنامه ریزی می کنیم و مانعی نیست.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: پس از ملاقات و صحبت های خوبی که در ایران با وزیر گردشگری سوریه داشتیم، موضوع جدیدی مطرح نشده است؛ ولی گردشگران سوری هر موقع با ویزا و از طریق مبادی رسمی بیایند
مشکلی وجود نخواهد داشت.
به گزارش ایرنا علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بشر یازجی وزیر گردشگری سوریه در ملاقاتی که مردادماه سال جاری در حاشیه همایش بین المللی رسانه ای رویارویی با تروریسم تکفیری در دمشق داشتند، درباره ساز و کارهای گسترش گردشگری بین دو کشور صحبت کردند و راه های عبور از چالش های گردشگری سوریه را که از بحران پنج ساله این کشور متاثر بوده است را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.
تفاهم نامه همکاری مشترکی نیز در 19 مردادماه سال جاری، بین رئیس سازمان حج و زیارت کشور و وزیر گردشگری سوریه در خصوص تبادل زائر و گردشگر دینی به امضاء رسیده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: