انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴
کارن همایونفر به‌عنوان سازنده موسیقی فیلم سینمایی «بادیگارد» انتخاب شد.

به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از روزنامه سینما ، کارن همایونفر که پیش‌ازاین با ابراهیم حاتمی‌کیا در «گزارش یک جشن» همکاری کرده بود، بار دیگر قرار است برای یک فیلم سیاسی ابراهیم حاتمی‌کیا موسیقی بسازد. 


همکاری قبلی این دو اکران نشد اما در جشنواره فجر موردتوجه قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه شد. کارن همایونفر هم‌چنین موسیقی سریال «حلقه سبز» حاتمی‌کیا را ساخت که به گفته خودش حجم کارش به اندازه 18 فیلم سینمایی بود. همایونفر در گفت‌و‌گو با «سینما» درباره همکاری با ابراهیم حاتمی‌کیا در «بادیگارد» گفت: چون هنوز تدوین فیلم به پایان نرسیده و نسخه اولیه فیلم را ندیده‌ام نمی‌توانم راجع به خود فیلم صحبت کنم اما با توجه به این‌که در طول فیلم‌برداری در جریان کار بودم به نظرم شاهد یکی از بهترین آثار ابراهیم حاتمی‌کیا خواهیم بود و در «بادیگارد» حاتمی‌کیایی را می‌بینیم که همه دل‌مان برایش تنگ‌شده است.
همایونفر در پایان درباره ویژگی موسیقی این فیلم گفت: تا وقتی نسخه نهایی را نبینم و با کارگردان نظرات‌مان را با صدای بلند باهم مطرح نکنیم نمی‌توانم درباره موسیقی فیلم صحبت کنم اما با توجه به سابقه همکاری و آشنایی که با نگاه دل‌انگیز ایشان دارم به نظرم موسیقی خوبی برای این فیلم ساخته خواهد شد.


ماجرای شک و تردیدهای حیدر


فیلم تازه ابراهیم حاتمی‌کیا درباره بادیگاردی به نام «حیدر» است که وظیفه حفاظت از مسئولان بلندپایه کشور را به عهده دارد. حیدر شخصیت آرمان‌گرایی است که مسائلی را در کارش می‌بیند و این مسائل او را نسبت به کارش دچار تضاد و شک و تردید می‌کند. مریلا زارعی نقش همسر حیدر را به عهده دارد. همسری که حیدر را عاشقانه دوست دارد و گفته می‌شود حاتمی‌کیا رابطه‌ای از جنس رابطه حاج کاظم و فاطمه در «آژانس شیشه‌ای» را این بار بین حیدر و همسرش بازسازی کرده. حیدر اما در داخل خانواده و از طرف دخترش دائماً درباره ارتباط وظیفه و آرمان‌هایش مورد سؤال است. داستان اما از جایی آغاز می‌شود که اتفاقی برای یکی از مسئولان بلندپایه با بازی محمود عزیزی می‌افتد و این اتفاق مشکلاتی را برای حیدر به دنبال دارد. همه این اتفاقات حیدر را ساکت‌تر و تضادها و بحران‌های درونی‌اش را بیش‌تر می‌کند. حیدر نهایتاً به‌عنوان محافظ یک دانشمند هسته‌ای تعیین می‌شود و قرار است از او در مقابل ترور احتمالی حفاظت کند. نقش این دانشمند هسته‌ای به نام «میثم» را بابک حمیدیان بازی می‌کند. نقش نامزد او را شیلا خداداد و نقش داماد حیدر را که او هم یک بادیگارد است، پدرام شریفی بازی می‌کند. دیبا زاهدی، فرهاد قائمیان، امیر آقایی، محمد حاتمی و... دیگر بازیگران فیلم تازه ابراهیم حاتمی‌کیا 
هستند.

 

آغاز ساخت موسیقی تا یک هفته دیگر


«بادیگارد» این روزها مراحل پایانی راف‌کات را زیر نظر ابراهیم حاتمی‌کیا و مهدی حسینی‌وند پشت سر می‌گذارد. ابراهیم حاتمی‌کیا برای فیلم‌برداری این فیلم به لوکیشن‌های امنیتی و نظامی زیادی دسترسی داشته و این فیلم می‌تواند تصویر بکری از این لوکیشن‌ها در سینمای ایران باشد. 


فیلم تازه ابراهیم حاتمی‌کیا صحنه‌های تعقیب و گریز و انفجار و تیراندازی فراوانی دارد و مانند فیلم «چ» ساخت جلوه‌های ویژه بصری فیلم به سید هادی اسلامی واگذار شده. طولانی شدن این بخش از مراحل فنی از دلایلی است که وضعیت آماده شدن فیلم «بادیگارد» را نامشخص کرده و هنوز معلوم نیست فیلم تازه ابراهیم حاتمی‌کیا برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود یا خیر.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: