انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴
فیلم کوتاه خانه و کلید جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی اصلی چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم هنر سینما در کشور ایتالیا را به دست آورد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم هنر سینما با حضور الیسیو بونی Alessio Boni بازیگر سرشناس ایتالیایی برگزار شد و جایزه بهترین فیلم این جشنواره، توسط دوکاریسیا کاپلینی مسئول فرهنگ و هنر منطقه لومباردیا در شمال ایتالیا به شوان عطوف کارگردان این اثر اهدا شد.
همچنین جایزه نمایندگی حکومت اقلیم کردستان در ایتالیا، توسط ریزان قادر مسئول دفتر نمایندگی اقلیم کردستان به عطوف کارگردان این اثر تقدیم شد.
در پایان این مراسم، آندریا پورگاتوری Andrea Purgatori نویسنده و هنرمند سرشناس ایتالیایی و رئیس هیات داوران جشنواره، در مطلبی فیلم خانه و کلید را مورد نقد و بررسی قرار داد.
وی گفت: شیوه نشان دادن مقاومت مردم در فیلم عطوف در برابر تراژدی نسل کشی کردها توسط رژیم بعث، تحت عنوان انفال در این فیلم کوتاه بسیار عالی بود.
جشنواره بین المللی فیلم هنر سینما، یکی از فستیوال های معتبر اروپا به شمار می رود که به نگاه ویژه فیلمسازان و همچنین برجسته کردن نقش سینما در تاریخ معاصر اهمیت زیادی می دهد.
چهاردهمین دوره این جشنواره با نمایش 50 فیلم از کارگردانان 21 کشور، در بخش رقابتی اصلی در روزهای 22 تا 26 مهرماه امسال (14 تا 18 اکتبر 2015) در سالن سپاسیو اپران در شهر میلان در کشور ایتالیا برگزار شد.
فیلم کوتاه خانه و کلید، تهیه شده توسط کمپانی آی لوف فیلم تاکنون در 53 جشنواره بین المللی فیلم در سطح دنیا به نمایش درآمده و 13 جایزه جهانی را از آن خود کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: