انتشار: ۱۹:۳۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴
با هدف معرفی و شناساندن ظرفیت های گردشگری استان اردبیل 41 نقشه از استان و مراکز شهرستان های استان اردبیل یا تلاش مشترک دستگاههای گردشگری و علمی استان در حال تهیه می باشد.
به گزارش تابناک فرهنگی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل روز چهارشنبه در نشست با سرپرست پارک فن آوری استان اردبیل افزود: این
نقشه ها شامل 21 نقشه استان، 10 نقشه شهرستان و 10 نقشه مرکز شهرستان های استان اردبیل می باشد که با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی درحال تهیه و تولید است.
قادر تقی زاده بیان کرد: در این نقشه ها مختصات جغرافیایی و تمامی جاذبه های گردشگری و خدماتی چون جایگاه سوخت، مراکز تجاری، رستوران ها و مراکز اقامتی گنجانده شده و پس از تهیه در اختیار بخش خصوصی جهت تولید نقشه قرار گرفته و در فضاهای مجازی نیز نشر خواهد شد.
وی همچنین اضافه کرد: با طراحی و تهیه نرم افزار هوشمند گردشگری یا نرم افزارهای جامع اطلاعاتی و آماری با کمک پارک علم و فناوری استان و بارگذاری این نرم افزارها در موتورهای جستجوی اینترنتی چون google map , google earth یا گوشی های اندروید به جای پخش بروشور به عنوان روش های سنتی تبلیغاتی با هزینه های گزاف می توان به معرفی جاذبه های گردشگری استان در سطح ملی و بین المللی پرداخت.
تقی زاده از راه اندازی کمیته راهبردی مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و پارک علم و فناوری استان اردبیل برای تقویت و توسعه هرچه بیشتر صنعت گردشگری خبر داد
وی ارایه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و نوآور در صنعت گردشگری بویژه در عرصه بازاریابی و تبلیغات را یادآور شد و گفت: با راه اندازی کمیته راهبردی مشترک و حضور بخش خصوصی و جوامع و انجمن های صنفی تأسیسات گردشگری استان و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری در این کمیته می توان به ایده های مناسبی دست یافت.
سرپرست پارک علم و فناوری استان نیز ، این پارک را هماهنگ کننده دولت، دانشگاه و صنعت نامید و گفت: نقش دولت در این میان ایجاد بسترهای لازم و ظرفیت های قانونی برای اشتغالزایی است.
عبدالقیوم قلی پور افزود: علاوه بر کمیته تخصصی علمی، با تشکیل کمیته راهبردی مشترک متشکل از اعضای پارک علم و فناوری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می توان در مورد پروژه های حوزه سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و سرمایه گذاری همکاری کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: