انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پرداختن به برخی مسائل پوچ و مدل گیری از آهنگ های غربی در عزاداری ها، علاوه بر کاستن از اخلاق و روش های سنتی عزاداری و کم کردن اجر آن، حربه ای برای لطمه زدن به تشکیلات امام حسین(ع) است.
به گزارش تابناک فرهنگی ،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: هر اندازه از متانت و سنتی بودن این مجالس کاسته و به زر و زیورهای آن افزوده شود، مطلوب استکبار خواهد بود.
وی ادامه داد: شیعه برای رسیدن به کمال مطلوب ، همواره پیمودن راه معصومین(ع )بویژه حضرت سید الشهدا (ع) را سرلوحه کار خود قرار داده و دشمن نیز به خوبی به این مساله پی برده است.
وی گفت: دشمنان می دانند برای پوچ نشان دادن اعتقادات شیعه ، ایجاد فساد و فرسایش در مذهب باید با اعتقادات مردم که همان اعتقاد به امام زمان(عج)، عاشورا و محرم است مبارزه کرده و از طریق تحریف ارزش هایی مانند عاشورا، شیعه را به سمت پوچی گرایی، سوق دهند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از آسیب ها با برنامه های دقیق از سوی آمریکا و صهیونیسم پیگیری شده و آنها همواره دنبال ایجاد رخنه در مراسم عزاداری هستند.
واعظ موسوی گفت: مجلس ها عزاداری بهترین بهانه برای جمع شدن شیعه در محفل ها ، مجلس ها و استفاده از سخنرانان مذهبی، آموزش های اخلاقی و سیاسی است، ولی دشمنان تلاش دارند با رخنه دادن خرافه ها ، اعتقادها مردم را نسبت به این ارزش ها سست و این جریان عظیم تاریح ساز را به انحراف بکشانند.
واعظ موسوی یادآورشد: تمام تلاش استکبار و وهابیت این است تا جوانان شیعه که با الهام از عاشورا پیشگامان عرصه مبارزه با استکبار و نظام سلطه هستند را به اباحی گری و پوچی بکشانند که رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، دلسوزان اسلام و انقلاب متوجه این دسیسه های شوم شده و تذکر های لازم را داده اند.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ا ستکبار با اسلام آمریکایی و شیعه لندنی مخالفتی ندارد چه بسا در صدد تبلیغ و ترویج چنین افکاری نیز خواهد بود، اگر امروز در عربستان در کنار کعبه امام جماعت مکه با آب زمزم وضو می گیرد و چسبیده به خانه خدا و نماز میلیونی برگزار می کند ولی تحت حمایت آمریکا و صهیونیسم است برای این است که ازطرف وهابیت و سلفیت، مانعی برای سلطه گری خود نمی بینند.
واعظ موسوی با اشاره به اینکه فرهنگ ناب شیعی از پویایی و چشمه های جوشان شهادت طلبی و ایثار برخوردار است، گفت: همین مساله بزرگترین مانع برای سیدن سلطه جویان به اهداف پلید خود است.
وی اظهار داشت: هیات امنای هیات های مذهبی ،مدیحه سرایان و شاعران که قلم به دست گرفته و در مسیر رساندن داغ کربلا و مصیبت سید الشهدا (ع)، قلم فرسایی و یا نوحه سرایی می کنند، مسئولیت سنگینی بر دوش دارند و محتوای مطالب آنان باید متناسب با چنین حوادث تاریخ باشد.
وی گفت: استکبار همواره دنبال وارد کردن ضربات نهایی به وسیله خود دست اندرکاران این تشکیلات معظم بوده و هست و مداحان با بهره گیری از الطاف الهی و روح سید الشهدا (ع) و با مطالعه دقیق و عمیق و استفاده از روش های مداحی سنتی و بهره گیری از منظر علما و منابع متقن تاریخی و مقتل ها باید واقعیت جریان کربلا را آنگونه که در شان است را به سمع و نظر عزاداران برسانند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: