انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴
مدیرعامل موسسه قدیم الاحسان از انتشار کتاب مقتل روایی امام حسین(ع) برای مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) خبر داد.

به گرارش تابناک فرهنگی جواد حیدری روز شنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: این کتاب برای اولین بار توسط محمد صفری به فارسی ترجمه شده و تمام مطالب آن بر اساس روایات وارده از ائمه معصومین(ع) درباره امام حسین(ع) و شهادت آن حضرت است.
وی این کتاب را ترجمه مقتل الحسین الماثوره نوشته آیت الله نجم الدین طبسی دانست و به مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) سفارش کرد تا از این کتاب به عنوان منبعی معتبر در مجالس حسینی استفاده کنند.
مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت(ع) در ادامه گفت: کتاب مقتل روایی امام حسین(ع) از سوی انتشارات آرام دل چاپ شده و درباره روضه های سیدالشهداست که از زبان ائمه نقل شده و روایات پیامبر اکرم(ص)، امیرمومنان(ع)، فاطمه زهرا(س) و سایر ائمه به تفکیک در آن بیان شده و از روایات تاریخی در این کتاب خبری نیست.
وی یکی دیگر از محصولات منتشرشده در آستانه ماه محرم از سوی انتشارات دل آرام را کتاب جامه دران دانست که به همراه سی دی سبک های مداحی ارائه شده است.
حیدری گفت: کتاب جامه دران شامل آثار برگزیده شاعران و مداحانی است که اشعار خود را به دبیرخانه سوگواره نوحه های عاشورایی جامه دران ارسال کرده اند و قطعه های صوتی و متن اشعار شاعران و مداحان در قالب تصنیف(زمزمه)، زمینه، نوحه، واحد و شور در این کتاب آمده است.
این شاعر آیینی اضافه کرد: اشعار این کتاب مربوط به حضرت مسلم(ع)، ورود کاروان امام حسین (ع) به کربلا، حضرت رقیه(س)، جوانان حضرت زینب(س)، عبدالله بن الحسن(ع)، حضرت قاسم بن الحسن(ع)، حضرت علی اصغر(ع)، حضرت علی اکبر(ع)، حضرت عباس(ع) و امام حسین (ع) است.
وی با اشاره به فعالیت های موسسه فرهنگی هنری قدیم الاحسان گفت: برنامه های متنوعی برای شاعران، مداحان و نخبگان استان ها درنظر گرفته شده که از امروز همایشی با حضور 2 هزار نفر از شاعران و مداحان و نخبگان استان اصفهان و شهرستان های اطراف در شهر اصفهان برگزار می شود.
حیدری افزود: در این همایش مداحان و شاعران استان با مراجع و علمای اصفهان همچون آیت الله العظمی حسین مظاهری و استاد اخلاق آیت الله محمدعلی ناصری دیدار خواهند کرد.
وی از برگزاری چنین همایش هایی در سایر استان ها خبر داد و گفت: این برنامه ها به منظور ارتقای معارفی و آموزشی مداحان و شاعران صورت می گیرد و طی آن خلاصه ای از مباحث پژوهش شده در موسسه قدیم الاحسان مربوط به موضوع های مداحی از سوی حاج منصور ارضی بیان می شود.
مدیر عامل موسسه قدیم الاحسان افزود: این برنامه ها در قالب اردوهای کوتاه مدت آموزشی و برگزاری همایش درنظر گرفته شده و مداحان و شاعران پس از 2 روز آموزش در همایشی که برای همگان برپا می شود، شرکت می کنند.
حیدری در پایان گفت: سال گذشته همایشی از سوی مجمع شاعران اهل بیت(ع) در مشهد برای شعرا برگزار شد که نخبگان و شاعران 18 استان در آن حضور داشتند و یک همایش نیز از سوی موسسه قدیم الاحسان در جهرم برگزار شد که مداحان و شاعران هفت استان در آن حضور داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: