انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴
سیزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی صبح امروز و دقایقی پیش رسما افتتاح شد.


به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسنا، مراسم افتتاحیه اجلاس پیرغلامان حسینی صبح امروز - چهارشنبه - 15 مهرماه در تالار حافظیه شیراز با حضور صدها تن از پیرغلامان حسینی از سراسر کشور و پیرغلامان خارجی از 19 کشور دنیا کار خود را آغاز کرد.

عبدالرحمان نظام اسلامی اجرای این مراسم را برعهده دارد و مهدی رحمانیان مدیر رادیو فرهنگ‌، مهدی قاسمی مدیر شبکه شما‌، صادق آهنگران‌، محمود عاطفی رئیس اجلاس، مهدی دهقان نیری دبیر اجلاس‌، استاندار فارس و جمع دیگری از مسئولان کشوری در این مراسم حضور دارند.

نظام اسلامی در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمدگویی به پیرغلامان در سراسر کشور نکاتی را پیش از آغاز رسمی مراسم مطرح کرد و گفت: این مراسم به طور زنده از شبکه‌های سراسری و شبکه سه سیما پخش می‌شود‌.

وی در ادامه گفت: استان فارس نشان داد کامل‌ترین استان در برگزاری مراسم اجلاس پیرغلامان حسینی است و این را می‌توان در برگزاری مراسم باشکوه روز گذشته در لارستان اشاره کرد.

در این مراسم مهندس افشانی استاندار فارس،‌آیت‌الله ایمانی‌ نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، سردار غیب‌پرور (فرمانده سپاه فجر استان فارس) و دکتر حبیبی از جمله مدعوینی هستند که در این مراسم قرار است سخنرانی کنند. مدیحه سرایی مهمانان خارجی ،رونمایی از مستندهای صدا و سیما‌ و رونمایی از کتاب عزاداری سنتی شیراز،قرائت بیانیه واهدای جوایز از بخش‌های دیگر مراسم افتتاحیه سیزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی است.

***

به گزارش ایسنا،‌ شامگاه گذشته‌، پیرغلامان حسینی‌ پس از عزیمت به شیراز به شاهچراغ، حرم حضرت احمد بن موسی عزیمت کردند و آنجا را گلباران کردند.

پس از گلباران حرم حضرت احمد بن موسی (ع) آیت الله دستغیب، نماینده تولیت آستان احمد بن موسی‌ و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به سخنرانی پرداخت و گفت: این حضور نشانه علاقه‌منی نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

وی سپس خطاب به پیرغلامان گفت: پیرغلامان امام حسین کسانی هستند که سبک زندگی،‌ رفتار و مواضع و گفتار آنها به شیوه امام حسین(ع) است. باید بدانیم امام حسین واصحاب امام چه کسانی بودند و در تعریف و توصیفی می‌توان گفت که نیکوتر و باوفاتر از اصحاب امام حسین سراغ نداریم. آنهایی که پیرغلامان امام حسین هستند باید به این نکته توجه اساسی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه منا اشاره کرد و جان باختن صدها تن از هم وطنانمان را تسلیت گفت و به جنایت آل سعود اشاره کرد.

***

در مراسم افتتاحیه سیزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی پیام آیت الله مکارم شیرازی مرجع عالی قدر جهان تشیع به سیزدهمین اجلاس توسط عبدالرحمان نظام اسلامی قرائت شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ متن بیانیه آیت الله مکارم شیرازی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

هرچه از عمر قیام عاشورا می‌گذرد،‌ بر هیبت و عظمت آن افزوده شده و یاد و خاطره شهدای این قیام در قلب ما سرزنده‌تر می‌شود. این قیام سرمشقی است برای آزاد مردانی که از بذل جان در راه احیای ارزش‌های الهی دریغ نمی‌کنند و در مقابل طغیان ظالمان و گردن‌کشان سدی محکم و استوارند.

همین امر سبب شده است تا ظالمان و کوردلان عالم به خیال خام خود ریشه‌ها و واقعیت این قیام بی‌نظیر را نشانه گرفته و هر ساله با تکرار شبهاتی که دیگر نخ نما شده‌اند آن را تضعیف کنند. هرچند دشمنان در قالب کتاب‌ها و مقالات و شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای سایبری اندیشه قیام ناب سرور و سالار شهیدان را نشانه گرفته‌اند‌، اما با این حال هر ساله عزاداری امام حسین(ع) با شور و قوت مضاعفی برپا می‌گردد. ذکر هنرمندانه‌ی مناقب ائمه معصومین (ع) و تعمیق معارف علوی از سوی مداحان اهل بیت (ع) و پیرغلامان حسینی در این راه بسیار با ارزش و ستودنی است.

از طرفی باید اذعان نمود که مداحی‌، رسانه‌ای پرنفوذ و پایدار است که پیام حماسه حسینی را که پیام مقاومت‌ در برابر تهدیدات و فشارهای استکبار است عالم‌گیر می‌نماید. پایمردی و مقاومتی که ملت قهرمان ایران ثمره پیروزی آن را در هشت سال دفاع مقدس در سیاه خودباوری و ایمان به امدادهای الهی به دست آورد.

سیزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که با همت قابل تقدیر رسانه ملی هر ساله برگزار می‌گردد و اجلاس امسال آن در استان فارس برگزار می‌شود،‌ صدقه جاریه‌ای است که جان انسان‌ها را با زلال اشک در مصائب ابا عبدالله حسین(ع) و اهل بیت رسول‌الله(ص) شست و شو می‌دهد و بذر شجاعت و شهامت و قیام الهی در عرصه عالم به بار می‌نشاند. این است رمز پایداری و ماندگاری اسلام عزیز و به راستی همین قیام است که اسلام را در جهان گسترش می‌دهد.

این اجلاس امسال هوشمندانه شعارش - «پیرغلامان حسینی‌، منادیان وحدت امت اسلامی» - با توجه به موضوع امنیت ملی و وحدت امت اسلامی و بحث تکفیری‌ها و وجود عمله‌های خبیث داعش در منطقه‌ انتخاب گردیده است‌ و در شهرستان ولایتی لارستان که مهد اخوت اسلامی شیعه و سنی است، آغاز و در سومین حرمت اهل بیت (ع) ادامه و خاتمه می‌یابد و در آن پیرغلامان پیشکسوت حسینی از 19 کشور جهان شرف حضور دارند و در جوار بارگاه ملکوتی امین ولایت سید اعظم احمد بن موسی الکاظم ندای شرف و وجدان انسانی و آزادی را سر می‌دهند‌، محفلی عرشی و رحمانی است که اثرات مبارک برگزاری آن در آستانه ماه محرم با استعانت از درگاه حضرت باری تعالی در جان شیفتگان و سینه چاکان حسینی مضاعف و نام همه دست اندرکاران و برگزار کنندگان آن ان شاء الله الرحمان در دفتر اباعبدالله الحسین (ع) ثبت و ضبط خواهد گردید و همگی از عنایت خواسته آن حضرت مستفیض خواهیم گردید.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: