انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
یک تاجر هلندی در بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: نمایشگاه هایی مانند صنایع دستی، محل بسیار مناسبی برای خریداران خارجی و تجارت است که باید بیشتر تقویت شود.
 به گزارش سرویس میراث میراث فرهنگی  و گردشگری تابناک فرهنگی به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی، رنه ریبیک، در بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی، ضمن اظهار خرسندی و شگفتی از تجمیع همه گونه های صنایع دستی در یک محل افزود: نخستین بار است که برای چند قرارداد کاری و تجاری جدید به ایران سفر کردم و اگر بخواهم خرید صنایع دستی داشته باشم دوباره به ایران سفر می کنم.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه به خوبی برنامه ریزی شده و همه چیز بسیار خوب است، اینکه همه نوع صنایع دستی در این نمایشگاه به نمایش درآمده بسیار برای خریداران، تاجران و صادرکنندگان داخلی و خارجی سودمند است.
این تاجر هلندی یاداور شد: در این نمایشگاه در بازدیدهایی که داشتیم خریدهای خوبی انجام دادیم تا در هلند به فروش برسانیم، محصولاتی که بسیار نمونه و خاص هستند.
ریبیک افزود: بیشتر در حوزه مبلمان، تزئینات داخلی و تجهیزات خریدهایی را صورت دادیم تا در هلند به فروش برسد.
وی در این زمینه پیشنهاد کرد: اگر امکان تبلیغات برون مرزی در زمینه برگزاری نمایشگاهها نیز صورت گیرد بسبار می تواند در تبادل و معرفی صنایع دستی با کیفیت و اصیل ایرانی در دنیا موثر واقع شود.
وی تصریح کرد: اینگونه نمایشگاه ها بیشتر به فروش و توسعه صنایع دستی کمک می کند که امیدواریم در سالهای آینده هم شاهد برگزاری آن باشیم.
این خریدار هلندی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در فروش و صادرات صنایع دستی بسیار تاثیرگذار است، همچنین نمایشگاه هایی مانند صنایع دستی محل بسیار مناسبی برای خریداران خارجی برای خرید و تجارت هستند که با تمهیدات همه جانبه باید بیشتر تقویت شوند.
ریبیک اظهار کرد: در اروپا هم در نمایشگاه ها محصولات جدید را به نمایش می گذارند تا ضمن آشنایی مردم به خرید این آثار نیز کمک شود. این نکته هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف کننده و خریدار مهم و مفید است. از آرامش و هماهنگی امور در ایران بسیار شگفت زده شدم.
 این گروه هلندی در ادامه بازدید و خرید خود از نمایشگاه ضمن دیدار با معاون صنایع دستی در زمینه برنامه های آینده برای صادرات صنایع دستی ایران نیز بحث تبادل نظر داشتند.
بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی در این دیدار تاکید کرد: این نخستین تجربه برای دعوت از هیئت های خارجی برای بازدید و خرید از نمایشگاه بود که تجربه خوبی نیز بود که امیدواریم در سالهای بعد به صورت گسترده تری این امر صورت پذیرد.
وی افزود: حضور هیئت های خارجی در نمایشگاه برای ما بسیار مهم و کمک کننده است.
نامور مطلق اظهار کرد: امیدواریم سازمان تجارت جهانی در ایران با توجه به وظیفه ای که در این رابطه دارد به ما کمک کند تا در این رابطه موفق تر عمل کنیم. در سالهای آینده نیز در این راستا حتما با این سازمان هماهنگی های لازم صورت می پذیردتا به موفقیت های بیشتری دست یابیم.
در روزهای گذشته نیز رایزن فرهنگی چین، سفیر بلغارستان و دیگر هیات های خارجی از نمایشگاه صنایع دستی بازدید و خرید داشته اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: