انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
مدیرکل صادرات صنایع دستی از حضور دو هیأت بزرگ تجاری اتحادیه اروپا در بیست‌وششمین نمایشگاه صنایع‌دستی برای نخستین‌بار خبر داد.
 به گزارش تابناک فرهنگی ، «پویا محمودیان» بیان کرد: تاجران کشورهای هند و آلمان در این هیأت بزرگ تجاری حضور دارند. این هیأت واردکننده صنایع دستی به کشورهای چین و هند هستند که تاکنون صنایع دستی ایران جزو واردات آن‌ها نبوده است.

او در نشست خبری بیست‌وششمین نمایشگاه صنایع دستی ایران که صبح امروز (سوم خردادماه) در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، گفت: کشورهای دیگر از جمله چین و هند نیز از هیات‌های تجاری برای حضور در نمایشگاه‌هایشان دعوت می‌کنند تا زمینه‌ساز شرایطی برای نشان دادن صنایع دستی کشورشان به تاجران باشند. ما نیز با هدف تجاری‌سازی به اهداف بزرگی در این زمینه فکر می‌کنیم تا ایران را پس از سال‌ها دوری در کنار کشورهای چین و هند در صنایع دستی قرار دهیم.

مدیرکل صادرات صنایع دستی درباره غرفه‌های عرضه شده در این نمایشگاه توضیح داد: 560 غرفه در فضایی بالغ بر پنج هزار و 400 متر مربع در این نمایشگاه داریم. این تعداد غرفه‌ها به صورت مشخص به سایت‌های الکترونیک، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها، هنرمندان، صادرکنندگان و صنایع دستی فاخر و لوکس تعلق گرفته‌اند.

او ادامه داد: امسال تقسیم‌بندی غرفه‌ها به صورت مشخص صورت گرفته که با افتتاح نمایشگاه صنایع دستی این موضوع را خواهید دید. همچنین هفت چادر عشایر در محوطه بیرونی شبستان مصلی تهران قرار دارد.

مدیرکل صادرات صنایع دستی ادامه داد: پنج غرفه رایگان در اختیار 10 استان محروم قرار گرفته و بالغ بر 20 غرفه به صورت نیم‌بها به برگزیدگان سال‌های قبل تعلق گرفته است. 10 صنعت‌گر نیز به صورت رایگان کارگاه زنده برگزار می‌کنند.

محمودیان گفت: قیمت هر مترمربع غرفه 152 هزار تومان است و این غرفه‌ها در قالب 6، 9 و 12 متری فروخته شده‌اند تا اگر هنرمندی نمی‌تواند هزینه غرفه 12 متری را پرداخت کند، از غرفه شش متری استفاده کند. ما سعی کردیم در این نمایشگاه بیشترین هزینه را برای تبلیغات در نظر بگیریم، به همین دلیل نامه‌نگاری‌هایی در این‌باره به هر جایی که ممکن بود صورت گرفته است.

دبیر بیست‌وششمین نمایشگاه صنایع دستی بیان کرد: مراسم رسمی افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه صنایع دستی ساعت 17 روز چهارشنبه (پنجم خردادماه) در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، اما پیش از آن مردم می‌توانند از غرفه هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه بازدید کنند. ساعت بازدید نمایشگاه از 10 صبح الی 20 است. /ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: