انتشار: ۲۳:۱۴ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴
در جشنواره سینماتوگرافی «کمرایمیج» لهستان عنوان شد

داعش نام اسلام را به سرقت برده است

مجیدی گفت: ما به دنبال آن بودیم تا حقیقت دین اسلام را که در واقع محبت، عشق و احترام به همه ادیان است به همه نشان بدهیم و آشکار کنیم.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ در این  مراسم رئیس جشنواره با دعوت از مجید مجیدی و ویتوریو استرارو، کارگردان و مدیرفیلم‌برداری فیلم سینمایی «محمدرسول‌الله (ص)» به روی جایگاه، به صورت ویژه و با اهدای نشان عالی این جشنواره هنری حوزه‌ فیلم‌برداری از آنان تقدیر کرد. مجیدی پس از دریافت نشان ویژه جشنواره در سخنان کوتاهی به تشریح اهداف ساخت فیلم محمدرسول‌الله (ص) با همکاری گروهی از سینماگران حرفه‌ای از جمله ویتوریو استرارو پرداخت و از وی قدردانی کرد. این کارگردان کشورمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در اروپا افزود: «عده‌ای همچون گروه داعش امروز تصویر بسیار بد و خشنی را از اسلام ایجاد کردند که باعث رعب و وحشت شده است. این اتفاقات هیچ ربطی به اسلام ندارد و داعش نام اسلام را به سرقت برده است؛ اما در حقیقت، دین اسلام، دین صلح و محبت و دوستی است و هیچ دین الهی را نفی نمی‌کند.»

کارگردان فیلم نماینده ایران در اسکار، در ادامه از تلاش تیم سازنده فیلم محمدرسول الله و به خصوص استرارو برای به تصویر درآوردن گوشه هایی از حقیقت دین اسلام گفت و تاکید کرد: ما به دنبال آن بودیم تا حقیقت دین اسلام را که در واقع محبت، عشق و احترام به همه ادیان است به همه نشان بدهیم و آشکار کنیم.

پیش از سخنان مجیدی، ویتوریو استرارو مدیر فیلمبرداری محمدرسول الله (ص) در سخنانی به زوایای فنی و محتوای این فیلم پرداخت. استرارو با اشاره به معراج پیامبر اسلام گفت: به نظر من تعالی انسان که سیاحت است را میتوانیم به مراحل مختلفی تقسیم کنیم و تلاش کنیم آن را به تصویر بکشیم. دارنده سه جایزه اسکار فیلمبرداری از قصد خود برای نزدیک کردن ادیان در ساخت این اثر گفت و گفت برای رسیدن به این هدف، به همین دلیل دنبال موقعیت بین المللی بودیم تا بتوانیم به این هدف دست یابیم. استرارو از تدابیر فنی و صنعت خاصی که تیم فیلمبرداری این اثر برای دستیابی به هدف خود به کار گرفت گفت و افزود: این برای من خیلی مهم بود و برای همین تکنولوژی و تکنیکهای سینماتوگرافی ایرانی و ایتالیایی را با هم تلفیق و از تکنیکهای جدید تفکیک رنگ و نور استفاده کردیم. سینماتوگراف فیلم محمد رسول الله با این جملات سخنانش را به اتمام رساند: این اقدامات فنی در حالی از سوی ما صورت میگرفت که با عشق و علاقه این کار را انجام میدادیم؛ یعنی با یک انرژی خاص و با پیام صلح.

پس از سخنان مجیدی و استرارو، فیلم محمدرسول الله در حضور بسیاری از عوامل مطرح سینمای جهان از جمله فیلمبرداران و تدوینگران مطرح دنیا در سالن اپرای بیدگورچ به نمایش درآمد و مورد تشویق و استقبال بینندگان قرار گفت. پس از نمایش فیلم نیز مجید مجیدی و ویتوریو استرارو با حضور در نمایشگاه سینماایمیج، از آخرین دستاوردهای فنی فیلمبرداری و نور در سینما بازدید کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: