انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۵
فیلم محمد رسول الله (ص) ساخته مجید مجیدی در سینما اکتیابر مسکو با حضور کارگردان این اثر در چند نوبت به نمایش در آمد.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، در برنامه نمایش یک روزه این فیلم که چهارشنبه شب و در چارچوب شرکت در بخش جنبی جشنواره فیلم مسکو برگزار شد، مجیدی با اشاره به اکران فیلم محمد رسول الله (ص) در بسیاری از کشورها گفت: امیدواریم در روزگار قرائت های تحریف شده از اسلام که هیچ نسبتی با این دین الهی ندارد، با رویکردها و آثار فرهنگی چهره ناب اسلام را نشان دهیم.
وی افزود: ساخت این فیلم افزون بر انگیزه متحد کردن مسلمانان جهان با هدف بازکردن دریچه ای تازه در غرب صورت گرفت تا بتوانند برداشت درست و غیرتحریف شده از دین اسلام دریابند و برای رسیدن به این مقصود از بهترین های صنعت سینما در جهان استفاده شد.
مجیدی همچنین درباره فعالیت های تروریستی در برخی کشورهای خاورمیانه با ادعای اسلامی بودن، اظهار کرد: در جهانی زندگی می کنیم که متاسفانه قرائت های بسیار نادرست و زشتی از اسلام به تصویر کشیده می شود که هیچ نسبتی با ذات این دین عزیز توحیدی ندارد.
وی افزود: در باره خشونت، آدم کشی، ترور و جنایاتی که امروزه به نام اسلام صورت می گیرد باید گفت مرتکبان این اقدام ها، نام دین بزرگ الهی را به سرقت برده اند و این اسلام نیست.
مجیدی در پایان برنامه نمایش فیلم که با استقبال زیاد تماشاگران مواجه شد به پرسش های تماشاگران پاسخ گفت.
پیش از این هم فیلم محمد رسول الله در شهر سن پترزبورگ روسیه نمایش داده شد که شیوه ساخت، محتوای دینی و معنوی آن از سوی شورای مفتی های روسیه تاثیرگذار توصیف شد.
این فیلم با بازی علیرضا شجاع‌نوری، مهدی پاکدل، پانته‌آ مهدی‌نیا، مینا ساداتی، ساره بیات، محسن تنابنده و داریوش فرهنگ در برگیرنده وقایع از زمان اقدام ابرهه برای لشکرکشی با هدف از بین خانه خدا، دوران جاهلیت و سپس تولد تا 13 سالگی حضرت محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام است.
همچنین پیش از این، فیلم دختر که در بخش اصلی جشنواره سینمایی مسکو شرکت دارد با حضور سیدرضا میرکریمی کارگردان این اثر در سینما اکتیابر به نمایش در آمد که نوبت های مختلف آن با استقبال تماشاگران مواجه شد.
در فیلم دختر فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، ماهور الوند، شاهرخ فروتنیان، مسعود سخایی، نیوشا مدبر و... بازی می کنند که
موضوع آن تلاش یک دختر برای اثبات توانایی استقلال خود در برابر مخالفت پدر با یک خواسته مسافرت مستقل وی است.
این دو فیلم که با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو به این جشنواره رسیده است، از شانس های برگزیده شدن برخوردارند.
در سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو حدود 200 فیلم در 20 بخش که مهم ترین آنها اصلی، جنبی، مستند و پرسپکتیو است از سینمای کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، چین، هند، ژاپن، فیلیپین، یمن و فرانسه شرکت دارند.
جایزه اصلی جشنواره فیلم مسکو که امروز (پنجشنبه) پایان می یابد، تندیس طلایی گئورگی مقدس است که به بهترین فیلم بخش های رقابتی داده می شود.
افزون بر جوایز بهترین کارگردان، بهترین بازیگران مرد و زن، جایزه ویژه هیات داوران هم برای اثر انتخاب شده اعطا می شود.
جشنواره بین المللی فیلم مسکو بنیاد گذاشته شده از سوی ژوزف استالین رهبر وقت شوروی همتراز جشنواره های سینمایی کن و برلین معرفی می شود.
این جشنواره که برای نخستین بار سال 1935 برگزار و پس از یک دوره طولانی وقفه سال 1959 از سرگرفته شد، سالانه است.
ریاست این جشنواره را نیکیتا میخالکف کارگردان و هنرپیشه معروف روسی که به اسپیلبرگ روسیه شهرت یافته، بر عهده دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: