انتشار: ۱۶:۱۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
فیلم «محمد رسول الله(ص)» همچنان در صدر فروش هفتگی فیلم های در حال اکران قرار دارد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایسکانیوز، فیلم «محمدرسول الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی درهفته اول آبان با فروش 113 میلیون تومان صدر نشین فیلم های در حال اکران سینماهای کشور است. این فیلم در حال حاضر با در اختیار داشستن 122 سالن سینما بیش از فیلم های دیگر سالن در اختیار دارد و 63 روز است که از آغاز اکران آن می گذرد.

«محمد رسول الله(ص)» در مجموع تا کنون ده میلیارد تومان فروخته است و پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران لقب گرفته است.

این فیلم با مدت زمان 178 دقیقه به تهیه کنندگی شرکت نورتابان است.

داستان این فیلم قصه کودکی پیامبر اسلام است اما قصه از روزهای آخر شعب ابوطالب آغاز می‌شود، حدود ۲۰ دقیقه زمان حصر پیامبر اکرم (ص) در شعب ابوطالب خواهد بود و سایر صحنه‌ها به صورت فلاش بک قبل از تولد تا مقطع ۱۲ سالگی پیامبر اکرم (ص) است.

گروه بازیگران: علیرضا شجاع نوری در نقش عبدالمطلب، مهدی پاکدل در نقش ابوطالب، ساره بیات در نقش حلیمه سعدیه، مینا ساداتی در نقش آمنه بنت وهب، محسن تنابنده در نقش ساموئل یهودی، داریوش فرهنگ در نقش ابوسفیان، رعنا آزادی‌ور در نقش ام جمیل، حمیدرضا تاج دولت در نقش حمزه، صادق هاتفی در نقش بحیرا ، محمد عسگری در نقش ابولهب، هدایت هاشمی در نقش حناطه، نگار عابدی در نقش همسر حناطه، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش فاطمه بنت اسد، جعفر قاسمی در نقش حارث شوهر حلیمه «مزار شریف» به کارگردانی ابوالحسن برزیده اما در هفته ای که گذشت با فروشی بیش از 14 میلیون تومان در رده دوم پرفروش های هفته بود.

این فیلم 23 سالن سینمایی در اختیار دارد و 50 روز از اکران آن می گذرد و منوچهر شهسواری تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.

و در مجموع تا کنون به فروش بیش از 400 میلیون تومان رسیده است. پخش «مزار شریف» را حوزه هنری برعهده دارد.

این فیلم ماجرای حمله طالبان به کنسولگری ایران در مزارشریف و شهادت دیپلمات‌های ایرانی را روایت می کند و حسین یاری،مهتاب کرامتی، عمار تفتی، ابراهیم برزیده،مسعود رایگان، محمد آقا محمدی، حسین باشه آهنگر، عمار تفتی، عباس حبیبی، مسعود سخایی، رضا عزیزی، امیرحسین فتحی و... گروه بازیگران آن را تشکیل می دهند.

«360 درجه» به کارگردانی سام قریبیان با فروشی نزدیک به 11 میلیون تومان در رده سوم فیلم های پرفروش هفته است که 28 روز از اکران آن می گذرد و 22 سالن سینمایی به اکران این فیلم اختصاص دارند.

فروش «360درجه» در مجموع به بیش از 200 میلیون تومان رسیده است. تهیه کننده این فیلم فرامرز قریبیان است و در خلاصه داستان آن آمده : راز و رمز حقیقی جهان در آن چیزی است که آشکار است، نه پنهان.

گروه بازیگران:
میلاد کی مرام، امیر آقایی، ناصر آقایی، حبیب اسماعیلی، پریناز ایزدیار، میترا حجار، رضا رویگری، بهاره رهنما، حسین سلیمانی، سام قریبیان، احسان کرمی، بابک کریمی، علیرضا آرا، حامد مدرس

پخش «360 درجه» بر عهده «فیلمسازبان مولود» است.

گفتنی است که بخشی از افت فروش فیلم ها در هفته ای که گذشت تحت تاثیر تعطیلی سینماها به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورا بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: