انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴
حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی که هر از چندگاهی با برخی اظهارات خام، حواشی بسیاری برای خود و همکارانش ایجاد می کند بگونه ای که وزیر ارشاد می بایست آنها را اصلاح نماید، این بار نیز همزمان با نمایشگاه مطبوعات در خصوص برخی رسانه های منتقد خود سخنانی بیان داشته است که مملو از تناقض است.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ وی در حالی صبح امروز در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها به صراحت اذعان داشته است که «نه هفت می بیند و نه سینماپرس» که وی اظهارات خود در مورد سینماپرس آن هم در جمع خبرنگاران در تالار وحدت و در دو سال گذشته را فراموش کرده است که در برابر پرسش خبرنگار ما و در بیانی متعارف تصریح کرد: «سعی کنید ما را کمتر پرس کنید»!؟

وی همچنین احتمالأ غافل از اظهارات مقام ارشد خود یعنی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که روز یکشنبه همین هفته در بازدید حسن روحانی رئیس جمهوری از غرفه سینماپرس، رو به مقام اول اجرایی کشور و بدون مقدمه و ارائه کمترین توضیحی از سوی مسئولان غرفه گفت: « آقای دکتر! سینماپرس هر روز برای وزارت ارشاد مطلب میزند» و روحانی از سینماپرس خواست که با وزیر ارشاد خوب باشد!

شاید هم وی فراموش کرده که امسال در روز خبرنگار بجای واژه «خسته نباشید» به فعالان رسانه ای، خطاب به مدیر مسئول سینماپرس گفت: «خسته باشید...شما هر چی خسته تر باشید ما راحت تریم!!»؛ آیا با این سابقه در برخورد با سینماپرس، میتوان باور کرد که متولی سینمای کشور در گفتاری عوامفریبانه و دور از شأن مدیریتی، «سینماپرس» را نمی بیند؟!

نکته قابل تأمل مصاحبه ایوبی در بیان اینگونه اظهارات تخریبی علیه رسانه های منتقد خود، آنهم در زمان برگزاری بزرگترین گردهمایی رسانه های کشور این است که رئیس سازمان سینمایی به تبعیت از اغلب مدیران دولت تدبیر و امید به رغم اینکه کاملأ از نقش موثر رسانه ها و تأثیر آنها بر افکار عمومی مطلع است ولیکن نمی خواهد به این موضوع اقرار نموده وکاستی های خود را اصلاح و یا جبران نماید.

بی شک مدیرانی چون ایوبی به دنبال رسانه هایی هستند که فارغ از هرگونه نقد جدی و کارشناسی و رصد دقیق فعالیتهای سینمایی کشور تنها به کارکرد اطلاع رسانی خود متکی باشند و به تریبونی برای انعکاس بی چون و چرای عملکرد دستگاه متبوعه وی تبدیل شده باشند.

جهت روشن شدن افکار عمومی، پرسش و پاسخ این رسانه با حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در خصوص رسانه های سینماتیی عینأ به شرح زیر است:

*با این اوصاف و آماری که می‌دهید، حرفهایی زیادی برای رسانه ای شدن دارید پس چرا به برنامه هفت نمی‌روید و با افخمی گفت‌وگو نمی‌کنید؟

ایوبی: من از بینندگان هفت نیستم و خیلی کم هفت می‌بینم. چون من از آن مدیرانی هستم که ساعت 6 سرکار می روم و  از آنهایی نیستم که بنشینم تا ساعت 3 صبح هفت ببینم. (خطاب به صادقی) هفت دعوت‌نامه ای فرستاده است؟

صادقی: دعوت‌نامه مکتوبی نفرستادند. اگر دعوت‌ می کردند در کنداکتور برنامه‌های ما قرار می‌گرفت. در ضمن اگر در یک برنامه زنده تلویزیونی از شخصی غایب صحبت شود، این حق را برایش قائل می‌شوند که روی آنتن بیاید و حرفش را بزند اما در برنامه هفتی که تولیدی است و دعوتی در کار نبوده است، یکباره رو به دوربین بگویند که باید به برنامه بیایید خودتان را پنهان نکنید. مگر برنامه زنده است؟ مگر دعوت‌نامه ای فرستادید و کسی خودش را پنهان کرد. آقای مدقق برای برنامه شهر فرنگ، از یک ماه قبل دعوت‌نامه فرستادند و ایشان این پنجشنبه، به شبکه خبر می‌روند.

*آقای ایوبی، شما امسال وعده داده بودید به صراحت. وعده‌ای که ظاهرا به هر دلیلی تاکنون عملی نشده است. اما دوست دارم به این سوال‌ها صریح پاسخ دهید. بعد از 2 سال، قضاوت جماعتی از سینمایی‌ها و اهل‌ رسانه در مورد رئیس سازمان سینمایی ایران این شده است: آقای ایوبی به شدت منفعل است، به شدت تحت تاثیر فضا‌سازی‌های رسانه‌‌ای قرار می‌گیرد؛ دنباله‌رو جوی است که رسانه‌ها ایجاد می‌کنند و به راحتی درموارد متعددی از تصمیمات خود کوتاه می‌آید و آنها را تغییر می‌دهد.

ایوبی: طبیعتا چنین چیزی را قبول ندارم. اگر خرده عقلی هم داشته باشم می‌گویم که نه چنین چیزی نیست. اتفاقا ما خیلی هم فعالیم و دوستان اشتباه می‌کنند واقعا.

*آقای ایوبی مشهور است که شما هر روز سینماپرس را رفرش می کنید و کوچکترین مطلبی که در آنجا در مورد خودتان و سازمان سینمایی می‌بینید جواب می‌دهید.

ایوبی: شاید باور نکنید، اما من تا حالا یک بار هم به سایت سینماپرس نرفته‌ام. برگزیده‌هایی است که دوستان درست می‌کنند و می‌آورند. چه برسد به اینکه بخواهم بر اساس این سایت نظردهی کنم.خیال می‌کنم که وقت ما خیلی بیشتر از این‌ها می‌ارزد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: